شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماه رمضان

همزمان با ماه نزول قرآن امسال هم تدارک ویژه شبکه قرآن در ماه میهمانی خدا، با برنامه هایی متنوع و قابل توجه، به خانه های مردم مسلمان ایران می آید. شبکه قرآن و معارف سیما برنامه های متعددی برای مسلمانان و روزه داران تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا رسانه ملی به یک تجدید حیات معنوی و بارقه معرفتی در برنامه های خود و تدثیرگذاری ارجمند و عمیق در مخاطبانش دست بزند.

فرصتی غنیمت که بالیالی پرمنزلت این ماه خدایی و زمینه بسیار مناسب مخاطبان داخلی و بین المللی این شبکه شریف فراهم می آید.

امسال هم تدارک ویژه شبکه قرآن در ماه میهمانی خدا، با برنامه هایی متنوع و قابل توجه، به خانه های مردم مسلمان ایران می آید.

ویژه برنامه افطار شبکه با عنوان "ضیافت" روی آنتن می رود. شناخت سیره 30 تن از مراجع سلف از مهم ترین اهداف برنامه ضیافت است. به همین منظور در برنامه با دعوت از فرزندان و بازماندگان این بزرگان تلاش می شود؛ بینندگان با حالات معنوی و سلوک اخلاقی آنها آشنا شوند.

"نسیم اجابت" برنامه ای ترکیبی سحرهای ماه مبارک رمضان در شبکه قرآن و معارف سیماست. این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا قطبی در گروه معارف و سیره اهل بیت (ع) تولید شده و 6 تیرماه از ساعت 2 تا 4:30 بامداد پخش می شود. تلاوت قرآن کریم به صورت زنده، ارتباط تلفی با اساتید اخلاق و ائمه جماعات، مستند شهدا، مستند جانبازان و... از آیتم های این برنامه است. سید کمال هاشم زاده اجرای برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف سیما را برعهده دارد.

تولید چهار باکس سخنرانی های مذهبی از دیگر اقدامات شبکه قرآن و معارف سیماست. براساس این گزارش هر روز ساعت 9:30 سخنرانی آیت الله ناصری از اصفهان، بعد از نماز ظهر و عصر سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی از حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ساعت 16:30 سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و ساعت 24 سخنرانی حجت الاسلام انصاریان از این شبکه پخش می شود.

برنامه نمایشی "لحظه درنگ"  به تهیه کنندگی امید ملکوتی و با موضوع انسان در قرآن کار دیگری است که در ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می شود. این برنامه با توجه به آیات قرآنی از ساعت 10:30 با بازیگری معین عشاق، سپیده پهلوان زاده، امیر گرجی و رضا بهرامی پخش می شود. مهدی شیری کارگردانی و گیتی صفرزاده نویسندگی و تحقیق  لحظه درنگ را برعهده دارند.

برنامه "باران" به تهیه کنندگی مهدی حسین زاده کار دیگری از شبکه قرآن و معارف سیماست که در گروه معارف و سیره اهل بیت(ع) تولید شده و شبهای جمعه، میلاد امام حسن(ع) و وفات حضرت معصومه(س)  با موضوع دعا و نیایش از ساعت 22 تا 23 پخش می شود.

در این برنامه ابوترابی، معرفت، مومنی، هاشمیان، قنبری، حیدری کاشانی، ثمری و سید مهدی طباطبایی به عنوان کارشناس حضور خواهد داشت.

"عطرانتظار" برنامه ای به تهیه کنندگی میثم ریاحی است که روزهای جمعه از ساعت 11تا 12:30 به صورت زنده و با حضور کارشناسان حوزه مهدویت پخش می شود.

تولید برنامه ای 3 دقیقه ای  با عنوان "ارمغان" از دیگر اقدامات شبکه قرآن و معارف سیماست که در آن موضوعات گوناگون با محوریت نهج البلاغه توسط آیت الله اراکی و حجج اسلام قرائتی و نجم الدین طبسی بیان می شود. این برنامه را علیرضا قطبی تهیه کرده است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha