شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قدس

ابتکار ماندگار و انقلابی امام راحل در نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس"، از آن دسته اقداماتی بوده که سالیان سال شاهد برکات و دستاوردهای آن بوده و خواهیم بود.

در آستانه روز جهانی قدس و در شرایطی که مردم دنیا  سوای سران غربی و عربیِ حامی صهیونیست ها و نیز سازمان های پرادعای بین المللی، در غم و ماتم کشتار وحشیانه غزه ی مظلوم به سر می برند و هر روز شاهد گسترش دامنه اعتراضات جهانی علیه ددمنشی های غاصبان قدس شریف هستیم، خبرنگار خبرگزاری حوزه با تنی چند از اساتید و شخصیت های حوزوی درباره چرایی لزوم حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی فردا به گفتگو پرداخته که چکیده ای از مهم ترین صحبت های آنان در ادامه می آید؛

تجلیل از ابتکار ماندگار خمینی کبیر

آیت الله احمد بهشتی، از اعضای خبرگان رهبری با اشاره به این که راهپیمایی روز جهانی قدس، تبلور بصیرت دینی و شعور بالای انسانی حامیان مظلوم و مخالفان ظالم در سراسر دنیاست، اظهار داشت: حقیقتاً ابتکار ماندگار و انقلابی امام راحل در نام گذاری جمعه آخر ماه  مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، از آن دسته اقداماتی بوده که سالیان سال شاهد برکات و دستاوردهای آن بوده و خواهیم بود.

بر داغ مظلومان غزه مرهم می گذاریم

وی همچنین با اشاره به این که رهایی قدس از اشغال صهیونیست ها خواست همه مسلمانان حقیقی است، افزود: حضور همه جانبه و پرشور آحاد مردم در راهپیمایی بزرگ فردا، مرهم کوچکی بر دردها و رنج های مادران و پدران داغدیده غزه خواهد بود و انشاءالله مقدمه ای خواهد برای برچیده شدن غده سرطانی اسراییل از منطقه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: آنچه مهم است این که امت اسلامی باید یکپارچه و متحد از آرمان قدس شریف حمایت کرده و همچون ید واحدی در برابر خواسته های صهیونیسم جهانی عمل کند.

 غزه تنها نیست!

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی، دیگر عضو خبرگان رهبری نیز ضمن دعوت همه مسلمین و حق طلبان به حضور با شکوه در راهپیمایی روز قدس، گفت: امت جهان اسلام به ویژه ملت بصیر و غیور ایران اسلامی، در چنین روز باعظمتی، یک صدا آزادی و رهایی قدس شریف از دست این ظالمان را فریاد برمی آورد و با شور و حرارت خاصی که برآمده از احساس تکلیف دینی و دغدغه انسانی است، در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس شرکت می کند تا اعلام کند که غزه مظلوم به هیچ وجه تنها نیست.

خشم و نفرت از ظالم برای دفاع از مظلوم

وی یادآور شد: مردم روزه دار ایران اسلامی همپای دیگر برادران دینی و ایمانی خود در سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس بار دیگر خشم و انزجار عمیق خویش از ظلم و ستم صهیونیست ها و حامیان غربی آن ها در سرزمین های اشغالی به ویژه نوار غزه، ابراز می دارند.

 لبیک عملی به ندای امام و رهبری

حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان، مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) قم نیز حضور با صلابت آحاد مردم به ویژه طلاب و فضلای حوزه در راهپیمایی روز جهانی قدس را حمایت عملی از آرمان های امام خمینی (ره) و لبیک به ندای خلف صالحش مقام معظم رهبری توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن باید بدانند که جهان اسلام و در رأس آن ملت بزرگ ایران تا ریشه کن شدن این غده سرطانی دست از حمایت همه جانبه خود از ملت مظلوم فلسطین برنخواهند داشت.

وی همچنین ضمن ابراز تاسف از بی تفاوتی مجامع و سازمان های بین المللی در قبال جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، تصریح کرد: غرب و صهیونیسم با این جنایات و کشتار زنان و بچه های بی گناه غزه تنها به دنبال نسل کشی و نابودی سرزمین فلسطین است و در واقع آن ها هدفی جز تسلط کامل برممالک جهان اسلام در سر نمی پرورانند.

دولت های بی غیرت و ذلیل عربی

مدیر مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه با انتقاد از بی غیرتی سران برخی کشورهای اسلامی و عربی در محکومیت کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع غزه، گفت: این نوع کشورها بویی از غیرت عربی- اسلامی نبرده اند و با سکوت و تأیید ضمنی جنایات اسراییل در حقیقت شریک در جرم نابخشودنی این رژیم سفاک و خونریز هستند.

وی اضافه کرد: سکوت سران این دولت ها بیانگر ترس و وحشت از حامیان غربی اسرائیل است که البته این مساله جز ذلت و رسوایی چیزی برای آنها به ارمغان نخواهد آورد .

راهپیمایی فردا، عمل به فرمایش قرآن است

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه نیز با تاکید بر این نکته که  بی شک حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، دارای ریشه و مبنای قرآنی و روایی است، ابراز داشت:  ما با الهام از آیه قرآنی" واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" در راهپیمایی این روز بزرگ که از جمله ابتکارات امام راحل است شرکت کرده و خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها و حامیان آن ها علیه ملت مظلوم فلسطین نشان می دهیم.

بی تفاوت ها مسلمان نیستند!

وی همچنین افزود: علاوه بر این ما در روایت نبوی داریم کسی که صبح کند و اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، مسلمان نیست؛ بنابر این حضور در راهپیمایی روز قدس، کم ترین وظیفه ای است که ما در قبال حمایت از مظلومان فلسطینی بر عهده داریم

تأسی به سیره ائمه اطهار(ع)

این استاد حوزه و دانشگاه، دفاع از مظلومان غزه را در واقع تأسی به سیره امیرمومنان علی (ع) و ائمه اطهار(ع) در یاریگری از مظلوم و مقابله با ظالم برشمرد و ابراز داشت: ما بر اساس وظیفه مسلمانی خود باید به فریاد مظلومیت مردم غزه پاسخ مثبت دهیم و حضور در راهپیمایی روز قدس، ادای وظیفه و تکلیف بسیار مهم شرعی و انسانی همه ماست.

حامیان اسرائیل، تقاص پس می دهند

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم هم خواستار شرکت گسترده طلاب و روحانیون درراهپیمایی روز جهانی قدس در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین شد و بیان داشت: کشورهایی که در قبال جنایات اخیر اسراییلی ها در باریکه غزه، مهر سکوت و یا تایید بر دهان خود زدند، باید بدانند که در پیشگاه الهی و وجدان های بیدار بشری، شرمنده و رسوا هستند و روزی تقاص خیانت خود را خواهند داد.

سکوت خفت بار شریکان جرم

 وی افزود: سکوت کشور های اسلامی و عربی کمتر از جنایت رژیم غاصب و کودک کش اسراییل نیست ، چرا که صهیونیست ها با چراغ سبز این نوع کشورها دست به قتل عام بی رحمانه و وحشیانه می زند .این نوع کشورها باید بدانند زمانی نخواهد گذشت که آتش این فتنه دامن سردمداران و حامیان ظلم وستم را خواهد گرفت.

لحظه ای از حمایت دست برنخواهیم داشت

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس جواب دندان شکنی به حامیان غرب زده خواهد بود و هشداری است به آنها مبنی بر این که ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی با تمام وجود از ملت ستم دیده فلسطین و کودکان ،زنان و مردان بی دفاع غزه حمایت خواهد کرد و لحظه ای از آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی عقب نشینی نخواهد کرد .

روز اقتدار امت اسلام

حجت الاسلام والمسلمین محمودی، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) قم، شرکت در راهپیمایی روز قدس را یک حرکت امنیتی – دفاعی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر اهریمنان و مستکبران عالم توصیف کرد و افزود: فردا در راهپیمایی روز قدس، هر مسلمان و هر انسان آزادی خواه جهان از هر دین و مسلکی با دفاع از فلسطین و غزه ، دست به برپایی مانور اقتدار و عزت در برابر خونریزان و مستکبران دنیا به ویژه صهیونیست ها خواهد زد.

وی همچنین یادآور شد: بی گمان شرکت گسترده مردم همراه با دیگر مردم مسلمان کشور های دیگر، جواب محکم و قاطعی به غربیها و دولت های عربی حامی اسرائیل خواهد بود و این بیانگر اهمیت  این موضوع است که با وجود ملت های آزاده ، صهیونیسم جهانی به اهداف و خواسته های شوم خود نخواهد رسید .

روحانیت پیشتاز حماسه فردا خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در خاتمه بیان داشت: همچون همیشه حوزه های علمیه و روحانیت به عنوان رهبران دینی جامعه با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس، پیشتاز دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم خواهند بود و حماسه ای دیگر رقم خواهند زد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha