شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آقامیری خواهران

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن از برگزاری المپیادی با محوریت این کتاب آسمانی طی سال آینده در این حوزه خبرداد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه از تهران ،حجت الاسلام آقای میری، مدیر حوزه علمیه خواهران تهران ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه ،شورای سیاست‌گذاری خواهران اواخر سال 90 راه‌اندازی شد اظهارداشت: حوزه‌های علمیه خواهران از حدود 20 سال پیش راه‌اندازی و توسعه پیدا کرده‌اند، قبل از آن هم در مشهد، حوزه علمیه خواهران نرجس در قم و حوزه علمیه توحید در استان تهران دایر بود، اما به شکل کنونی فعالیت نداشت ولی پس از انقلاب اسلامی و تاسیس جامعةالزهراء توسط علمای قم، حوزه‌های علمیه خواهران نیز فعالیت خود را به صورت متمرکز برای تربیت طلاب خواهر شروع کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور حدود 500 مدرسه ویژه خواهران  وجود دارد، افزود:  تاکنون بالغ بر 70هزار نفر در سطح 2 و 3 از طلاب خواهر فارغ‌التحصیل شده اند که از این تعداد  یک دهم سهم تهران است  یعنی 7 هزار نفر فارغ‌التحصیل و 7 هزار نفر شاغل به تحصیل هستند.

حجت الاسلام آقا میری، با تاکید بر توسعه مدارس علمیه استان تهران، افزود: هم اکنون بالغ بر 60 مدرسه علمیه در استان فعال است که  که 30 مدرسه در شهر تهران و مابقی در شهرستانهای استان هستند

وی  گریزی هم به پذیرش امسال زد و گفت: امسال 5هزار و 500 نفر متقاضی داشتیم که هزار و 500 نفر برای سطح دو و هزار نفر در خواست کننده سطح 3 هستند که در سطح سه دویست نفر پذیرش می‌شود؛ در سال گذشته نیز سطح چهارم حوزه‌های علمیه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران در ادامه به برنامه های این حوزه افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران جشنواره‌هایی داریم تحت عنوان بانوی کرامت و یا جشنواره قرآنی و یا کرسی آزاداندیشی که حدود 25 کرسی آزاداندیشی تاکنون در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است.

وی به دیگر برنامه  های این حوزه اشاره و با اشاره به  اهمیت قرآن  و جایگاه آن در حوزه، خاطرنشان ساخت: در زمینه فعالیت‌های قرآن هم اکنون  شورایی  تشکیل شده و سال آینده نیز در صدد هستیم تا المپیاد قرآنی هم برگزار نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha