شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضایی بسیج

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: شهادت بیش از 4500 روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس، نشان دهنده پیشتازی روحانیت در دفاع از اسلام، انقلاب و مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی رضایی، پیش از ظهر امروز در ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی، در بسیج ناحیه امام صادق(ع) اصفهان، اظهار کرد: یادواره های شهدا همچون زیارت مزار شهدا، مقدس است و حضور درآن توفیق می خواهد.

وی با اشاره به سه عامل موثر در پیروزی انقلاب، ابراز داشت: اسلامیت، رهبری امام خمینی(ره)به عنوان عالمی مدیر، مدبر، شجاع و فاضل و همچنین وحدت و یکپارچگی مردم عوامل مهم در پیروزی انقلاب بود.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: وجود روحانیت در خط  مقدم دفاع از اسلامیت انقلاب و وحدت مردم، باعث به ثمر نشستن مبارزات علیه رژیم پهلوی شد.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: روحانیت در دوران انقلاب علاوه بر هدایت و رهبری مردم، فعالیت های مهم دیگری از جمله پخش نامه ها و اطلاعیه های امام خمینی در بین مردم، توزیع رساله های مراجع و امام، برگزاری مراسم تعظیم شعار اسلامی و ... را برعهده داشتند.

وی در ادامه اشاره ای به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس کرد و گفت: روحانیت در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور پررنگی داشت و آمار بالای شهدای روحانی گواهی بر این ادعا است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خاطرنشان کرد: شهادت بیش از 4500 روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس، نشان دهنده پیشتازی روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: استان اصفهان با تقدیم بیش از 579 شهید روحانی و سردارانی شهیدی چون حجت الاسلام ردانی پور، حجت الاسلام میثمی و... از استان های پیشگام در عرصه جهاد و شهادت بود.

وی در پایان با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج طلاب، بیان داشت: سازمان بسیج طلاب در سال67 به دستور امام راحل و با هدف دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب و آرمان های آن و حفظ اصل نه شرقی نه غربی تشکیل شد، اما مهمترین وظیفه و رسالت این سازمان ممانعت از ورود  و نفوذ دشمنان انقلاب و اسلام به حوزه های علمیه است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha