شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لاکانی

مدیر حوزه علمیه استان گیلان با اشاره به استقلال حوزه های علمیه، گفت: شناسایی و احیای موقوفات حوزوی استقلال مالی حوزه ها را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی با اشاره به فعالیت  کمیته  استانی موقوفات حوزوی، گفت : حوزه های علمیه در راستای استقلال مالی خود وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیستند.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به جایگاه وقف در اسلام، تصریح کرد:  وقف بهترین راهکار حفظ استقلال حوزه هاست ومی توان با کمک خیرین و احیای موقوفات حوزوی گام های اساسی برای عمران حوزه های علمیه برداشته شود.

وی با اشاره به این که جلسات متعددی در قالب کمیته وقف  مابین مدیریت حوزه علمیه گیلان واداره کل اوقاف و امور خیریه تشکیل شد و موضوعاتی مهمی  در این جلسات مطرح  گردید، یکی از موضوعات مهم احیای موقوفاتی است  که از دیرباز به نیت حوزه های علمیه توسط واقفین وقف شده و تاکنون شناسایی نشده اند. در این جلسات مقرر شد موقوفات حوزوی شناسایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی ، ایجاد وقف های جدید برای حوزه های علمیه را از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در کمیته ایجاد اعلام کرد و ابراز داشت: جهت دهی واقفین به سوی حوزه های علمیه برکات فراوانی  برای جامعه خواهد داشت و از مهمترین تاثیرات این امرآن  است که وقتی حوزه از لحاظ مالی  مستغنی باشد  در راستای نهادینه کردن اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه گام های اساسی برخواهد داشت .

مدیر حوزه علمیه گیلان، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه را یکی دیگر از جلسات کمته وقف ذکر کرد و گفت:  بناست حوزه علمیه استان با همکاری اداره اوقاف  و کمک گرفتن از علما، ائمه جمعه و جماعات  و مبلغان طرح هجرت، در مناسبت های مختلف به تبلیغ  سنت وقف بپردازد

وی در پایان با اعلام آمار روحانیون طرح هجرت استان گیلان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 70  روحانی در قالب هجرت بلند مدت و 500 مبلغ  هجرت کوتاه مدت در استان به ترویج معارف اهل بیت(ع) اهتمام دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha