شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روحانیون

وقتی یک روحانی درمناطق مرزی کشور حضور پیدا می کند با توجه به مقبولیتی که در بین مردم دارد می تواند اقدامات بسیاری را انجام دهد که ایجاد امنیت و آرامش از جمله ثمرات آن است.

حجت الاسلام سلیمان صمدی افضل، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزای حوزه، با اشاره به فعالیت های مختلف روحانیون در عرصه های مختلف اظهارداشت: روحانیون از جمله اقشاری هستند که در طول تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی بوده و در این مسیر زحمات بسیاری هم کشیده اند.

رئیس  عقیدتی سیاسی پایگاه دریابانی شهرستان بندرعباس،  وقوع انقلاب اسلامی را مدنظرقرار دادو افزود:  بعد از به ثمر نشستن نهضت بزرگ امام خمینی(ره)، صدای انقلاب به سرعت به تمام جهان صادر و ابعاد جدیدی در پیش روی کشور و ضرورت حضور روحانیون در عرصه های مختلف با توجه به نیازها پیش آمد.

وی ادامه داد: یکی از مکان هایی که به شدت حضور روحانیون احساس می شود، مناطق محروم و مرزی است که در همین زمینه علمای سلف ما همواره به حضور در این مناطق اهتمام داشتند.

حجت الاسلام صمدی، تصریح کرد: وقتی یک روحانی درمناطق مرزی کشور حضور پیدا می کند با توجه به مقبولیتی که در بین مردم دارد می تواند اقدامات بسیاری را انجام دهد که ایجاد امنیت و آرامش از جمله ثمرات آن است.

وی یادآورشد: از دیگر عرصه هایی که بعد ازانقلاب نیاز به حضور روحانیون احساس شد،نیروهای نظامی بود که درهمین راستا سازمانهای عقیدتی سیاسی شکل گرفت که خوشبختانه از زمان شکل گیری این نیروها عملکردهای بسیار خوبی داشته اند.

این فعال مذهبی، گفت:  وجود یک روحانی در بین افراد نظامی ضمن تقویت مبانی ایمانی و روانی افراد، باعث افزایش سطح تعامل خوب این افراد بامردم با استناد به آیات و روایات متعدد دینی، نیز می شود.

به گفته وی، با توجه به سختی کار پرسنل نظامی مخصوصا افراد شاغل در نیروی های انتظامی، قطعا حضور دوشادوش روحانیون در کنار این افراد در ایجاد آرامش بسیار موثر  است ؛ هم چنین این نهاد برنامه های متعددی را نیز برای خانواده های پرسنل برگزار می کند که تاثیر بسیاری در درک خانوادها و کاهش آسیب ها داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha