شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سوگواره حسینی

حوزه/ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از برگزاری هشتمین سوگواره سراسری شعر، قصه و هنر حسینی (ع) در روزهای ششم و هفتم آذر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، طیب ملکی پور، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین امروز در نشست خبری که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: هشتمین سوگواره سراسری حسینی با موضوع زیبایی های کربلا با حضور هنرمندان، مربیان، شعرا، قصه گویان و عکاسان از حدود 30 استان کشور در قزوین برگزار می گردد.

وی با اشاره به آثار ارسال شده به این جشنواره گفت: در این جشنواره در مجموع 371 مربی و 590 عضو با یک هزار و 273 اثر شرکت کرده اند که در بخش هنری شامل عکس و خوشنویسی 75 مربی و 35 عضو، 345 اثر، در بخش ادبی در قالب های متن ادبی، شعر و مقاله، 223 مربی با 503 اثر و 435 عضو نیز با 352 اثر  و در حوزه فرهنگی نیز 53 قصه گو و 20 عضو از قزوین و 12 نفر هم از استان های دیگر در جشنواره شرکت کرده اند.

ملکی پور ادامه داد: در بخش مقاله هم 21 مقاله عاشورایی به این سوگواره ارسال شده و از میان مجموع آثار ارسال شده 50 اثر برگزیده شده است.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: در این مراسم دکتر محمدرضا سنگری، پژوهشگر و نویسنده کتاب سخنرانی کرده و از کتاب ایشان با عنوان  با عنوان «باعاشوراییان» رونمایی خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین عنوان کرد: این سوگواره با هدف ترویج فرهنگ دینی، مذهبی و عاشورایی و ارتقای سطح دانش مربیان و اعضای شرکت کننده در حوزه عاشورایی برگزار شده و تشویق و خودباوری هنرمندان حوزه دین، ترویج برنامه های دینی و استفاده از اساتید برجسته حوزه پژوهشی و عاشورایی توسط مردم از جمله اهداف دیر برگزاری هشتمیین سوگواره سراسری حسینی می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha