جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید رضی شکوری

حوزه / امام جمعه خوي، برنامه ریزی برای رفع مشکلات تحصیلی و فرهنگی ایتام، جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای و حفظ كرامت انساني را از اولويت هاي كمك به نيازمندان عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمين سيدرضي شکوری، در جلسه حامیان ایتام خوی، اظهار داشت: در زمینه کمک به نیازمندان و حمایت از ایتام موضوعات اساسی وجود دارد که باید مورد عنایت و توجه جدی مسئولين و مردم قرار گیرد كه ساماندهی موسسات خیریه در سطح کشور از جمله آنها است.

وي افزود: به عنوان مثال در سطح کشور متجاوز از 144 مؤسسه در زمینه رفع نیازمندی های ایتام فعالیت می کنند که بایستي همه این ها از طریق کمیته امداد ساماندهی و هدايت شوند.

وی در ادامه به حفظ کرامت انسانی نیازمندان اشاره كرد و افزود: برنامه ریزی برای رفع مشکلات تحصیلی و فرهنگی ایتام، جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای و حفظ كرامت انساني نيازمندان از جمله مواردي است كه بايد به آنها توجه كرد.

امام جمعه خوي همچنين تصريح كرد: بهره گيري از آموزه های دینی و سیره رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ص) که هدف اساسی در ارائه خدمات به نیازمندان است در كنار دستگيري از ايتام، استقلال و خودکفایی موثر است.

مدیر حوزه علمیه خوی، شکوفا ساختن خلاقیت ها، ابتکارات و استعدادهای نهفته ايتام را مهم دانست و اذعان داشت: كمك به شكوفا ساختن استعدادها و به استقلال  رساندن اين قشر  مي تواند بخشي از مسائل و مشكلات آنان را حل كند بطوری که اخیرا کمیته امداد به این موضوع توجه جدی کرده و قابل قدرداني است.

حجت الاسلام والمسلمين شكوري خاطرنشان كرد: مجمع خیرین سلامت، مرکز خیرین نیکوکاری، موسسه خیریه عترت بوتراب و ستاد زکات از جمله مؤسساتی هستند که زیر نظر و با مدیریت امام جمعه و مشارکت سایر مسئولان و خیرین شهرستان خوي، خدمات خوبي به نیازمندان ارائه مي كند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha