شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کرسی آزاد اندیشی

با توجه به اهمیت پژوهش و نقش کلیدی آن در رشد و توسعه جوامع، گسترش و تقویت نهادهای علمی و پژوهشی و اهتمام به اشاعه فرهنگ پژوهش و ارتقاء جایگاه تحقیقات در کشور یکی از لوازم بنیادین جامعه است.

حجت‌الاسلام مهدی تقوایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری«حوزه» از ایلام، با اشاره به اهم برنامه‌های حوزه علمیه در هفته پژوهش، بیان کرد: به مناسبت هفته پژوهش در حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) برنامه‌هایی پژوهشی در زمینه‌هایی فرق و ادیان، عرفان و مهدویت اجراء شده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه ایلام با اشاره به اقدامات حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) در هفته پژوهش، ادامه داد: برگزاری کلاس‌های تحقیق و آشنایی با متون اسلامی، برگزای دوره آموزش و پژوهش فرق و ادیان، برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در زمینه احیاء تمدن اسلامی، نشست علمی شاخص‌های عرفان اسلامی و مهدویت در روایات اهل بیت(ع)، راه اندازی دو سایت اینترنتی و فعال سازی کانون‌های علمی در برخی از مدارس تحت پوشش از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه از جمله عوامل مهم در شناخت مشکلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها ، امر پژوهش و تحقیق است، افزود: با توجه به اهمیت پژوهش و نقش کلیدی آن در رشد و توسعه جوامع، گسترش و تقویت نهادهای علمی و پژوهشی و اهتمام در جهت اشاعه فرهنگ پژوهش و ارتقاء جایگاه تحقیقات در کشوربرای سرعت بخشیدن به روند توسعه یکی از لوازم و ضرورت‌های بنیادین جامعه است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که متاسفانه فعالیت‌های فرهنگی لازم برای شناسایی اهمیت پژوهش بخوبی انجام نشده است، اظهار کرد: پژوهش به دليل طبيعت علمي و کاربرد وسيع خود جنبه کليدي دارد و در نتيجه به دليل ارتباط آن با رشد و توسعه، نياز به عزمي ملي، اراده‌اي جدي و برنامه‌ريزي دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha