شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
15

حوزه/ این کتاب به بررسی جهاد و تعریف آن از دیدگاه اسلام صحیح می پردازد که توسط شیخ صباح الخاقانی نگاشته شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کتاب جدیدی از سوی شعبه تحقیقات و پژوهش های آستان مقدس حسینی در کربلا با عنوان "ثقافة المقاومة و الجاد في الفکر الشيعي" منتشر شد. این کتاب به بررسی جهاد و تعریف آن از دیدگاه اسلام صحیح می پردازد و توسط شیخ صباح الخاقانی نگاشته شده است.

مؤلف در این کتاب به تبیین همه ترین جوانب و جزئیات مربوط به فرهنگ جهاد پرداخته و و در بخش ها و فصول مختلف کتاب به تعریف لغوی و شرعی جهاد پرداخته و در این زمینه به آیاتی از قرآن کریم و احادیث نبوی استدلال کرده که بیانگر اهمیت جهاد نزد خداوند متعال می باشد به گونه ای که از بزرگ ترین ارکان اسلام و با فضیلت ترین اعمال پس از فرائض به شمار می رود.

مؤلف در این کتاب به بیان اقسام جهاد پرداخته و اینکه چه زمانی جهاد بر مسلمانان ضروری و واجب می شود و در ادامه به بیان شرایط قبول جهاد و لزوم اخلاص در این راه پرداخته و در این زمینه به بیان جایگاه شهید و شهادت نزد خداوند متعال پرداخته و اینکه چرا خداوند متعال شهادت را یک آرمان قرار داده و حکمتِ بی نیازیِ شهید به غسل و کفن چیست؟ مؤلف در ادامه به بیان برخی امور مهم درباره جهاد پرداخته و به صورت مفصل به شرح آن پرداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha