شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 345927
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
حجت‌الاسلام حاجی صادقی

حوزه / جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور عملیاتی کردن دین در جامعه را مهم ترین وظیفه روحانیت دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون شاغل در نیروهای مسلح استان و سازمان تبلیغات استان اظهار داشت:  جامعه روحانیت امروز سه وظیفه اصلی و اساسی  را برعهده دارد،  که تبیین ، تفسیر و معرفی دین به نحوه واقعی اولین مورد آن است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور با بیان اینکه در زمان غیبت، سخنگوی دین روحانیت هستند، افزود: دست‌آورد و ماحصل انجام نخستین وظیفه یادشده،حاکمیت احکام خدا، بر زندگی انسان است.

وی دومین وظیفه روحانیون را عملیاتی کردن احکام خدا و اجرایی کردن شریعت دانست و گفت: مهمترین ویژگی دین اسلام این است که فقط گفتار نیست، بلکه بر اجرا و تحقق امور اسلامی در جامعه تاکید می کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور دفاع از اسلام  و دفع انواع تهاجم‌های فرهنگی را سومین وظیفه روحانیت دانست و بیان داشت:  روحانیت در برهه‌های مختلف زمانی این امر را به خوبی انجام داده  است.

وی عنوان کرد: با توجه به نقش و جایگاه مهم روحانیون در جامعه ،دشمنان این قشر فرهیخته را هدف  و این فتنه نرم است که بصیرت و آگاه سازی  مهمترین راه مقابله با آن است .

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی  تصریح کرد: امروز به هیچ وجه قابل قبول نیست که روحانیت در گوشه‌ای از حوزه  بنشیند و مشغول به تحصیل شده و از جامعه غافل گردد.

وی افزود:به تعبیر رهبر معظم انقلاب  اگر امروز نابسامانی‌هایی در عرصه اجتماعی و اقتصادی کشور وجود دارد، به واسطه اجرا شدن دین نیست، بلکه به دلیل تحقق نیافتن دین به طور کامل در جامعه است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور  گفت: امروز متاسفانه  افرادی به نام دین در لندن اسلام را زیر سوال برده  و شبهه افکنی می کنند که به اذعان خودشان  اصلا بوی از دین و حوزه ها نبرده اند و هدفی جز ضربه زدن  و اختلاف افکنی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: دو قطبی کردن جامعه برنامه خطرناکی است که از سوی نظام سلطه آغاز شده و دشمنان اصول و ارزش های اسلامی را هدف قرار داده اند، لذا باید در این راستا هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تاکید کرد: با توجه به هجمه‌های فراوان دشمن امروز لازم است تا  مهندسی صحیحی از حکومت دینی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha