شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حرم امام رضا(ع)

حوزه/ نمایشگاه «فقه و زندگی» با رویکردی نوین و کاربردی، در ایام نوروز، پذیرای زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) می باشد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، نمایشگاه «فقه و زندگی»  در دو بخش موجودات "زنده" و "غیر زنده"، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی برپا شده و پذیرای بازدکنندگان می باشد.

بخش موجودات زنده شامل آبزیان، حشرات، خزندگان، پرندگان و حیوانات می باشد و در بخش موجودات غیر زنده نسز اشیاء، ماکت اسناد، تصاویر و فیلم ها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

غرفه "اسناد"، اولین غرفه نمایشگاه «فقه و زندگی» است که در آن، دست نوشته‌های علما و بزرگان و همچنین نمونه هایی از ثبت عقود در زمان های گذشته به نمایش گذاشته شده است. از دیگر غرفه های این نمایشگاه فقهی، غرفه "تصاویر" می باشد که در آن تصاویر مراجع عظام تقلید و علما و همچنین با همکاری موسسه اطلس تاریخ شیعه، تصاویری از مکان های هجرت رسول الله(ص) از مکه به مدینه به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه "اشیاء" نمایشگاه «فقه و زندگی» نیز اشیایی که خود موضوع حکمی از احکام فقهی و یا وسیله ای برای فهم موضوعات فقهی هستند مانند شاخص ظهر، درهم و دینار، وسایل اندازه گیری (مد، صاع، مثقال)، ابزارهای شست و شو در گذشته و حال، اشیایی که تیمم برآن ها صحیح و یا صحیح نیست و ... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

غرفه "موجودات زنده" نیز شامل پرندگان، آبزیان، حشرات و حیوانات است که احکام مربوط به هرکدام از این موارد به صورت مختصر بیان شده است.

برپایه این گزارش، نمایشگاه «فقه و زندگی» تا پانزدهم فروردین ماه، در مرکز نمایشگاه های آستان قدس رضوی، واقع در ورودی باب الجواد(ع) دایر می باشد و علاقمندان می توانند همه روزه صبح ها از ساعت 8 صبح الی 13 و بعداز ظهرها از ساعت 16 الی 20 از آن دیدن کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha