شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همدلی و همزبانی ملت و دولت، لازمه مقابله مقتدرانه با دشمن است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به شعار سال جاری ابراز داشت: مقام معظم رهبری حقیقتاً شخصیت بسیار فهیم و بزرگواری هستند که نشان داده اند در همه مسایل و جوانب اشراف بسیار خوبی به مسایل مملکت دارند و شعار امسال از سوی ایشان و تاکید معظم له بر لزوم همدلی و همزبانی مردم و مسئولان نیز ناشی از همین مساله است.

وی افزود: بی شک اگر ملت و دولت همدل و همزبان نباشند، نمی توانند به خوبی در برابر دشمن غدار و حیله گر صف آرایی کرده و به مقابله برخیزند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلافات در مقابله با دشمن خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال آن هستند که از فرصت اختلاف میان دولت و ملت سوءاستفاده کرده و اهداف و مقاصد خود را پیگیری کنند و ما نباید چنین اجازه ای به آن ها بدهیم.

وی بیان داشت: از سویی بهترین راهکار برای حل مشکلات کشور از بعد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و غیره، تاکید بر همین همدلی و همزبانی است.

آیت الله فقیهی یادآور شد: مردم و بزرگان اگر انتقادی به دولت و مسئولان دارند آن را باید با زبان نرم و دوستانه مطرح کنند تا شاهد تشدید مودت ها در جامعه باشیم ، ضمن آن که بی شک انتقاد دوستانه و سازنده است که برای پیشبرد منافع ملی مفید و لازم می باشد.

وی با بیان این که برای فرهنگ سازی شعار سال همه باید تلاش کنند، گفت: البته از آن سو دولتمردان ما نیز نباید به بهانه شعار سال ، فکر کنند که مردم دیگر حق انتقاد و گلایه ندارند ، بلکه منظور و مراد آن است که انتقادها باید سازنده باشد و نه تخریب گرانه و برهم زننده وحدت ملی.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha