جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کهوند خوزستان

حوزه/ کارشناس مسائل رسانه دیجیتال به تعبیری از رهبر معظم اقنلاب پیرامون شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقتی دشمن زمین را طراحی و ساخته است، نباید در آن بازی کنیم و اگر بازی کرده و ببریم هم باخته ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام کهوند، امروز در اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور، در اهواز با اشاره به فراگیر شدن فضای مجازی و گسترش شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: به طور مثال شبکه اجتماعی واتس آپ افزون بر مشکلات امنیتی که برای کشور دارد، دارای آسیب ها و مشکلات بسیاری  است، که راه حل های این مشکلات نیز طراحی و آماده عرضه است.

وی با اشاره به سند ۴۰ دستوری رهبر معظم انقلاب پیرامون فضای مجازی، افزود: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از این دستورات است که در صورت عملی شدن، جمهوری اسلامی ایران در این عرصه به استقلال داخلی خواهد رسید.

حجت الاسلام کهوند با اشاره به سوء استفاده شبکه های بیگانه از این طرح، اظهار داشت: برخی از شبکه های بیگانه از شبکه ملی اطلاعات با عنوان قطع رابطه با خارج یادکرده اند که این امری تبلیغاتی و نادرست از سوی دشمن است، در حالی که اصل این مسئله ممانعت از خروج اطلاعات داخلی کشور به بیرون است.

*از نرم افزارهای ایرانی استفاده کنید

کارشناس فضای مجازی با بیان این که در حال حاضر برای همه شبکه های جستجوگر و نرم افزار های ارتباطی معادل داخلی وجود دارد، گفت: موتورهای جستجوگری که از سوی غرب اداره می شوند، اطلاعات را جهت دهی شده به مخاطب عرضه می کنند، و این اراده با فرهنگ ایرانی اسلامی مغایر است.

حجت الاسلام کهوند با اشاره به استفتاء رهبر معظم اقنلاب پیرامون استفاده از نرم افزارهای خارجی، اظهار داشت: معظم له در پاسخ فرمودند "اگر استفاده از این نرم افزارها موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست"

وی، به مزایای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: بسیاری از مردم از پشت پرده مدیریتی شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر غافل هستند.

حجت الاسلام کهوند با اشاره به ظرفیت بالای دانش کشور در زمینه ساخت و راه اندازی تلفن همراه و سیستم عامل به صورت کاملا بومی، تصریح کرد: روی آوردن مردم به استفاده از نرم افزار ها و محصولات دیجیتالی داخلی فرآیندی منظم می طلبد.

وی با بیان این که پس از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیازمند مرکز محتوای تولید هستیم اظهار داشت: حضور روحانیت در این مرکز تولید بسیار مهم و اثرگذار می تواند باشد.

کارشناس رسانه های دیجیتال در ادامه تصریح کرد: دشمن می خواهد ملت ایران به وسایل ارتباطی که خود ساخته وابسته شود و سپس از آن سو ما را مدیریت کند.

*ابتکار و سرعت عمل در فضای مجازی

وی بر اهمیت ابتکار و سرعت عمل در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید اقداماتی کنیم تا بتوان دشمن را منفعل کرد نه این که ببینیم دشمن چه می کند بعد در مقابلش بایستیم.

کارشناس مسائل رسانه دیجیتال با بیان این که غرب علم را سیاسی کرده است، گفت:  باید با حضور در عرصه های فناوری غیر بومی مخالفت کرد؛ چرا که سبب تقویت دشمن و جبهه باطل می شود.

حجت الاسلام کهوند استفاده از شبکه های اجتماعی که از سوی غرب هدایت می شود را بازی در زمین دشمن دانست و افزود: امت حزب الله باید نسبت به این مسأله که نیاز به نرم افزارهای داخلی داریم حساس باشد.

*شیوه جنگ رسانه ای آمریکا!

وی به تعبیری از رهبر معظم انقلاب پیرامون شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: دشمن وقتی زمین را طراحی و ساخته است نباید در آن بازی کنیم و اگر بازی کرده و حتی ببریم هم باخته ایم.

حجت الاسلام کهوند در پایان تصریح کرد: آمریکا از طریق فضای مجازی و توسعه این فضا در جهان، اطلاعات خود را به دنیا ارائه می کند، اطلاعات مردم دنیا را می گیرد و علیه خودشان استفاده می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha