شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید بر اساس جهانی شدن برنامه‌های خود را طراحی نماییم و این جهانی شدن مستلزم دو عنصر ایمان و علم می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رجبی عصر امروز در چهارمین نشست تخصصی «مهندسی جنگ تحمیلی و فرهنگی» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، به تشریح معنای مهندسی فرهنگی پرداخت و گفت: نقشه جامع و نقشه راه مبتنی بر فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی بوده و این گفتمان نیز برگرفته از ارزش‌های اسلامی می‌باشد.

وی افزود: این گفتمان از اهداف مقدماتی، میانی، نهایی و مشخصی برخوردار است و بصیرت ها در این گفتمان تعیین می شود تا بر اساس آن هدف نهایی محقق شود.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر چنین نگاهی به مهندسی فرهنگی داشته باشیم، باید ببینیم که محورهای فرهنگ انبیاء، امامان(علیهم السلام) و گفتمان انقلابی چه چیز های است.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت الهی و استکبار ستیزی و ایستادگی در برابرکفر و دشمن اهداف نهایی گفتمان انبیاء و امام و انقلاب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: این عناصر نسبت به یکدیگر مولفه های ترکیبی اتحادی دارند نه الزامی، به این معنا که روح هر یک از این عناصر در یک‌دیگرگنجانده شده است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اگر حاکمیت الهی را در وجود خود محقق بخشیم, قطعا استکبار ستیزی نیز محقق خواهد شد و در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی و اخلاقی این‌گونه است.

عضو جامعه مدرسین گفت: بر اساس این دو عنصر در آیات قرآن نیز ابتدا عبودیت و اطاعت خداوند متعال و سپس کفر ستیزی ذکر شده و در آیت الکرسی نیز ابتدا کفر ستیزی ذکر شده، سپس عبودیت مطرح گردیده است.

وی خاطرنشان ساخت: در جنگ فرهنگی عنصر عبودیت و کفر ستیزی نیز با هم می باشند؛ اگر کسی در مبارزه موفق نشده است، قطعاً در عرصه سازندگی نیز موفق نخواهد شد.

گفتمان انقلاب نقش اساسی در بیداری اسلامی و حاکمیت جهانی دارد

حجت الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: در گفتمان انقلاب اسلامی و در مهندسی فرهنگی بحث استقرار امت اسلامی، حاکمیت الهی و بیداری اسلامی آمیخته شده و این عناصر جدای از یکدیگر نیستند. گفتمان انقلاب نقش اساسی در بیداری اسلامی، حاکمیت جهانی  و همچنین حاکمیت نظام الهی را عهده دار است.

قائم مقام موسسه آموزشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: مهندسی فرهنگی که این عناصر در آن نباشد، نقشه راه ناقصی است. اگر دین اسلام آمده تا بر فکر و اندیشه ها حاکم باشد، هدف نهایی را اطاعت از خدا و کفر سیتزی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی اظهارداشت: هدف از فرهنگ اسلام، انبیاء و انقلاب، حاکمیت بر کل جهان بوده و امام خمینی(ره) نیز در این موضوع فرموده، می خواهیم اسلام بر کل جهان حاکم شود.

 وی افزود: جایگاه بیداری اسلامی و همچنین تمدن نوین اسلامی که هدف نهایی و نقطه اوج در اطاعت و استکبار ستیزی است؛ باید محقق شود.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر دانستیم که جایگاه بیداری اسلامی در نقشه بیداری اسلامی کجاست، آن وقت مهندسی و برنامه فرهنگی بر اساس آن شکل خواهد گرفت، البته باید بر اساس جهانی شدن برنامه‌های خود را طراحی نماییم و این جهانی شدن مستلزم دو عنصر ایمان و علم می باشد.

مواظب جریان نفاق باشیم

حجت الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: جریان نفاق مهمترین عنصری است که در برابر ایمان و علم قرار دارد و این جریان نفاق  بدین معنا نیست که ظاهر آن با باطنش سازگار نیست؛ بلکه در پس پرده خود، توطئه‌ها و جنایت های زیادی را مخفی نموده است.

وی ادامه داد: در همین راستا جریان نفاق به این معنا نیست که اگر در ظاهر ایمان دارد، در باطن ایمان ندارد، بلکه تمام هدف او این است که نظام مقدس، اسلام ناب و فرهنگ دینی را از بین برده و شبهات را در مقابل اسلام برافروخته نماید.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: جریان نفاق از مسئله نا‌آگاهی و بی بصیرتی عده ای سوء استفاده می کند و سعی می نماید تا در حاکمیت دینی و اعتقادی مردم نفوذ کرده و نخبگان را با خود همراه کند. این مسئله نشان گر برنامه ریزی دقیق جریان نفاق است، تاریخ صدر اسلام نیز بیانگر این حقیقت و برنامه ریزی و طراحی های جریان مذکور می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: جریان نفاق می‌تواند حتی جلوی حکومت علوی را گرفته و آن را زمین‌گیر نماید؛ حتی در نظام مشروطه ایران نیز این جریان نفوذ زیادی داشت و خیلی از مردم را به خود همراه ساخته بود.

 عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که جریانی دیگر با نام شرک وجود دارد, اظهار داشت: جریان شرک درست در پشت صحنه جریان نفاق حرکت کرده و بسیار پنهان و موزیانه به حرکت خود ادامه می‌دهد، تا جامعه را از درون از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی خاطرنشان کرد: جریان شرک می تواند پا به پای جریان نفاق در جامعه حرکت نماید و اساساً شرک نوعی از نفاق بوده و به بهانه های مختلف ارزش های اسلامی را کنار می گذارد و با چهره ای آمیخته از اسلام و کفر وارد صحنه می شود.

وی اظهار داشت: جریان شرک جریانی دو گانه آمیخته با اسلام با کفر است که مردم ظاهر اسلامی آن را می بینند و متوجه کفر نمی شوند؛ لذا آهسته آهسته، این جریان جامعه را آلوده نموده، اسلام را از بین می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha