جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استادی

آیا اگر نافله صبح را می خوانید از کسی توقع و انتظاری دارید؟ این کار شما اساتید و مدیران و بزرگان حوزه هم مثل همین نافله است و باید بی هیچ انتظاری به اصل وظیفه و رسالت خود عمل کنید.

آیت الله استادی گفت: اگر بخواهیم در حفظ شریعت و مهارت دین موفق و موثر عمل کرده باشیم باید به ارزش روحانیت پی برده و انگیزه قوی برای اجرا داشته باشیم، ولو اینکه مورد بی مهری قرار گیریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله استادی امروز  در چهارمین گردهمایی مدیران مدارس استان تهران که در مدرسه علمیه امام باقر(ع) لواسان برگزار شد، با تاکید بر اینکه حوزویان باید در بین مردم بوده و الگوی آنها باشند، اظهارداشت:  امروز رسالت سنگینی بر دوش روحانیت بوده و  باید با رعایت سبک زندگی، ساده زیستی و مردم دوست بودن به الگویی در جامعه تبدیل گردند.

عضو شورای عالی حوزه ، تصریح کرد: نوع تفکر در اساتید انگیزه ایجاد می کند ، اساتید قدیم حوزه از وقت و زندگی و همه امور خود می زدند تا به درس و بحث حوزه بپردازند، اما امروز در حوزه های ما اینطور نیست .

وی افزود: بسیاری اساتید و علمای بزرگ حوزه مثل علامه شعرانی که خود استاد ذیفنون با تالیفات گسترده ای است بدون هیچ توقعی و در هر شرایط زمانی و مکانی به انتقال علوم و معارف به شاگردان می پرداخت و بسیار مردمی و ساده زیست بودند.

آیت الله استادی، با تاکید بر اینکه اشاعه و ترویج معارف دین توسط اساتید، رسالت و نفس کار طلبگی گفت: آیا اگر نافله صبح را می خوانید از کسی توقع و انتظاری دارید؟ این کار شما اساتید و  مدیران و بزرگان حوزه هم  مثل همین نافله است و باید بی هیچ انتظاری به اصل وظیفه و رسالت خود عمل کنید.

وی با انتقاد نسبت به پیگیری تعطیلات از سوی برخی اساتید گفت: خیلی بد است که در محافل قم صحبت این است که ماه رمضان نزدیک است، درسها را چه زمانی تعطیل کنیم؟! جای تاسف دارد اگر ببینیم طلبه ای از تعطیلی خوشحال می شود، اگر ارزش کار خود را بدانیم، هرگز از تعطیلی خوشحال نمی شویم؛ انتقال معارف و علوم اسلامی روز و شب یا  این ماه و آن ماه و تعطیلی ندارد.

عضو شورای عالی حوزه در پایان بر توجه به زی طلبگی و ساده زیستی و عمل به رسالت حوزوی در حوزویان تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha