شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ در دیدار گروه علمی جامعة المصطفی از ایران با مسئولان مرکز تحقیقات کربلا راه های اجرایی سازی بند های توافق علمی مرکز کربلا با جامعة المصطفی در زمینه های همکاری علمی و فرهنگی بررسی شد.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی گروه علمی بلند پایه از جامعة المصطفی از مرکز تحقیقات کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی بازدید کدند. این بازدید علمی برای اجرایی سازی توافقات مرکز کربلا با جامعة المصطفی صورت گرفت.

گروه اعزامی ایران شامل حجج اسلام والمسلمین محمد حسن مهدوی معاون رئیس جامعة المصطفی، حجت فاطمی معاون اداری مالی و  حکیم الهی مسئول روابط بین الملل و گروهی از اساتید دانشگاه بود که مورد استقبال عبدالامیر قریشی مدیر مرکز تحقیقاتی کربلا و دکتر ریاض الجمیلی و دکتر حسن الکریطی و استاد مهدی نصرالله و استاد سمیر خلیل ابراهیم قرار گرفتند.

در این دیدار راه های اجرایی سازی بند های توافق علمی مرکز کربلا با جامعة المصطفی در زمینه های همکاری علمی و فرهنگی بررسی شد و بلافاصله پس از دیدار نشست هایی با حضور گروه ایرانی و رئس مرکز کربلا برگزار شد که نتیجه آن مشخص شدن راه های اداری و زمان بندی همکاری دو جانبه بود و توافق نهایی بدین صورت تنظیم شد:

توافق برای برپایی کنفرانس های مشترک بین المللی،  تعیین هیئت علمی مجله شباب، تنظیم نظام مشارکت های علمی، استفاده از تولیدات علمی و تبادل آن، تبادل تجربیات علمی.

قریشی در این زمینه تاکید کرد گفتگوهای علمی میان طرفین مثبت و سازنده بود و روح همکاری و تمایل صادقانه برای برقراری روابط علمی مشترک بر آن حاکم بود.

از سوی دیگر دکتر ریاض الجمیلی رئیس شورای مشورتی مرکز کربلا گفت: گفتگوها میان طرفین منجر به تشکیل کمیته های علمی مشترک در مورد تمامی بندهای تفاهم نامه و تعیین زمان بندی لازم برای اجرای بندهای تفاهم نامه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha