شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

کارشناس دینی رسانه ملی گفت: انسانی که فکر کند گناه نداشته یا گناه کم دارد، اشتباه می کند؛ چراکه گاهی عبادت های ما ممکن است به گناه تبدیل شوند؛ از این رو انسان نباید خود را بی نیاز از استغفار بداند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد همزمان با بیست و دوم ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم ضمن گرامیداشت شب های قدر گفت: بر اساس روایات، در میان شب های قدر، شب 23 رمضان، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان این که همه انسان ها در دنیا در حال امتحان هستند، گفت: خداوند انسان ها را بر روی زمین قرار داده تا وجود آنها بنمایاند؛ خوش به حال کسی که شیفته دنیا نشده و از فرصت های آن برای توشه آخرت قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بر اساس روایت، در شب های ماه مبارک رمضان، خداوند بسیاری را می آمرزد، ولی در شب قدر، خداوند همگان را می بخشد. البته این رحمت عمومی شامل کسانی می باشد که کینه برادر مؤمنش را در دل نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که اگر انسان در این شب همه کسانی که ظلمی به او داشته باشند، ببخشد، خداوند نیز او را می بخشد، افزود: انسان انتظار دارد گناهان فراوانی که انجام داده، خداوند در یک شب ببخشد، ولی کسی را که یک اشتباه را نسبت به او داشته باشد، هرگز نمی بخشد.

وی استغفار را از سنت های این شب برشمرد و گفت: انسانی که فکر کند گناه ندارد یا گناه کم دارد، اشتباه می کند؛ چراکه گاهی عبادت های ما ممکن است به گناه تبدیل شوند؛ از این رو انسان نباید خود را بی نیاز از استغفار بداند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: در سیره اولیای الهی آمده، در عین این که محو در وجود حضرت حق می باشند، همواره در پیشگاه خداوند استغفار می کردند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام گفت: بر اساس سخن این امام همام، دنیا به سراغ متقین می آید، ولی آنها آن را نمی پذیرند، هر چند حلال باشد. در سیره بسیاری از بزرگان دین آمده که در عین توانایی ها، هیچ گاه به دنبال ریاست و دنیا نبودند.

کارشناس دینی رسانه ملی  غصه دنیا را عذابی در دنیا معرفی کرد و گفت:  اگر همانطور که انسان ها نسبت به مادیات و امور دنیا نگران و حساس هستند، نسبت به آخرتشان حساس باشند، شرایط به گونه دیگری بود.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha