شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 355428
۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
خانواده - جمعیت

حوزه/ مهر و محبت ثبات خانواده را تضمین می کند. این مهم، امری حیاتی در خانواده ها است و فرزندی که در طفولیت از محبت والدین محروم بماند، همواره در دوران زندگی احساس کمبود می کند.

حجت الاسلام هادی دهقان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در شیراز با تاکید بر ضرورت تربیت دینی فرزندان، گفت: وفای به وعده ها، در روحیه فرزند تاثیر مثبت می گذارد و حس احترام به والدین را تحکیم می بخشد. از سویی دیگر بی وفایی به وعده ها و میثاق ها، اثر منفی زیادی در روحیه ی او به جا می گذارد.

وی ادامه داد: هنگامی که به کودکان وعده ای دادید، حتما وفا کنید، باید به فرزندان راست بگویید و به وعده ها و قول و قرارهایی که با او بسته شده، پایبند باشید، چرا که پایبند نبودن به وعده ها آثار روانی بدی در روحیه فرزند به جا می گذارد و او نمی تواند محدودیت ها را تحلیل و به آن توجه کند.

این پژوهشگر حوزوی، مهرورزی به فرزندان را از وظایف اساسی والدین ذکر کرد و افزود: مهر و محبت ثبات خانواده را تضمین می کند. این مهم، امری حیاتی در خانواده ها است و فرزندی که در طفولیت از محبت والدین محروم بماند، همواره در دوران زندگی احساس کمبود می کند.

حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: بدانیم که مهر ورزیدن و محبت کردن به فرزندان مثل آب است که به قدر نیاز باید به کار گرفته شود و افراط و تفریط در آن خوب نیست.

وی در پایان تصریح کرد: با وفای به عهد و مهر ورزیدن به فرزندان می توان در رشد و زندگی آنان تاثیر به سزایی داشته باشیم. خانواده ها با رعایت این مسائل مهم آینده فرزند خود را درخشان ببینند و آنان را از تاریکی دور کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha