جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ساخت حوزه علمیه تویسرکان

حوزه/ حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان با همت والای یکی از واقفین، در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع با زیر بنای حدود ۲۷ هزار متر مربع، در ۵ طبقه و با ظرفیت پذیرش ۷۵۰ طلبه، در حال ساخت است.

مهندس کیوان لقمانی، فرزند واقف خیراندیش مرحوم حاج صحبت الله لقمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان گفت: پدرم بر اساس وصیت نامه خود، قطعه زمینی به مساحت بیش از 8 هزار متر مربع  را جهت کارهای عام المنفعه وقف کرده بود که اینجانب به نمایندگی از ورثه و با توجه به هماهنگی و همفکری حجت الاسلام والمسلمین موحدی، امام جمعه تویسرکان، تصمیم گرفته شد که این زمین به احداث حوزه علمیه، مسجد و کتابخانه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سال 1393مصادف با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، کلنگ احداث حوزه علمیه تویسرکان توسط آیت الله طه محمدی، نماینده ولی فقیه در همدان و جمعی از مسئولین استانی و محلی به زمین زده شد و حوزه علمیه این شهرستان به نام مبارک امام حسن مجتبی(ع) متبرک و نامگذاری گردید .

این واقف حوزه علمیه ساز اضافه کرد: پس از گنگ زنی ساختمان مدرسه علمیه امام حسن مجتبی و آغاز عملیات ساختمانی، باغ توت(توتستان) به مساحت حدود 5 هزار متر مربع که در مجاورت زمین مدرسه قرار داشت  و از موقوفات اداره اوقاف شهرستان بود نیز با  مساعدت این اداره، با حفظ کاربری به عنوان فضای سبز، به زمین حوزه ملحق شد که مجموع متراژ ملک حوزه به 13 هزار مترمربع رسید.

لقمانی با اشاره پیشرفت عملیات ساختمانی حوزه تویسرکان، افزود: حوزه علمیه تویسرکان در زیربنای 27 هزار مترمربع در 5 طبقه در حال احداث است و در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز و تکمیل همه طبقات، ظرفیت بیش از 750طلبه را خواهد داشت و علاوه بر نیاز شهرستان، قادر خواهد بود از شهرهای دیگر استان نیز طلبه پذیرش کند.

وی همچنین با دعوت از خیرین و واقفین برای مشارکت در حوزه علمیه سازی به عنوان باقیات و صالحات ماندگار، گفت: خیرینی که تمایل به انجام کارهای خیز دارند، می توانند براساس وسع و توان خود، در انجام امر خیر مشارکت کنند.

این واقف تویسرکانی در پایان، از حمایت ها، تلاش ها و پیگیر ی های حجت الاسلام والمسلمین موحدی، امام جمعه تویسرکان، در اجرای  پروژه ساخت حوزه علمیه این شهرستان، قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha