شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اهواز

حوزه/ آیین عمامه گذاری ۱۵ نفر از طلاب مدارس علمیه خوزستان، با حضور آیت الله موسوی جزایری، در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، در این آیین که با حضور جمعی از روحانیون و مردم و مؤمنین منطقه حصیرآباد کلان‌شهر اهواز برگزار شد، آیت‌الله سید طیب موسوی، تولیت مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز، با بیان این‌که یکی از وظایف مهم طلاب پس از تزکیه نفس و افزایش معلومات دینی، پرداختن به فریضه مقدس تبلیغ است، اظهار داشت: امروز تبلیغ به‌عنوان جهاد اکبر است؛ چراکه بنا به فرموده بزرگان دین مبین اسلام، تبلیغ دین از اوجب واجبات و جهادی بالاتر از نبرد مسلحانه با کفار است.

آیین شعرخوانی حجت‌الاسلام کیانی، از دیگر برنامه های این مراسم بود که مردم با فرستادن سلام و تهیت بر محمد و خاندان مطهرش آماده سخنرانی آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان شدند.

امام‌جمعه اهواز نیز در این مراسم، با تأکید بر این‌که امروز ما در نبردی به‌مراتب سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس قرار داریم، تصریح کرد: شما طلاب و روحانیون خوزستانی باید در این جنگ مردم را نسبت به دسیسه‌های دشمنان آگاه کرده و اجازه نفوذ فکری، سیاسی و رسانه‌ای دشمن در این خاک را ندهید.

وی با بیان این‌که ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه بلکه جهان است، تصریح کرد: اگر به اطراف ایران نگاه کنید، متوجه عمق فجایعی که در حال وقوع است، می‌شوید؛ پس باید ضمن هوشیاری و مقابله در برابر کفر جهانی، شکر گذار نعمت امنیتی باشید که در سایه‌سار ولایت‌فقیه شکل‌گرفته است.

پس از سخنان آیت‌الله موسوی جزایری، مراسم تلبس جمعی از طلاب خوزستان برگزار شد و بر این اساس 8 طلبه از مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، 6 طلبه از شهرستان هفتگل و 1 نفر نیز از مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله بهبهانی به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha