شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نقشه ایران آمریکا

حوزه/ آمریکا و متحدان منطقه ای آن با ایجاد و هدایت گروهک داعش به دنبال باج گیری سیاسی و مسدود کردن فضای امنیتی ایران و ایجاد فضای تنفسی امنیتی برای رژیم صهیونیستی هستند.

حجت الاسلام مجتبی جعفری، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در شیراز، گفت: تلاش برای انحراف بیداری اسلامی از یک سو و ایجاد دردسر و بحران برای محور مقاومت اسلامی از سوی دیگر، ماهیت فتنه انگیزی های چند سال اخیر در سوریه، لبنان و عراق را افشاء می کند.

وی با بیان اینکه این فتنه انگیزی ها برای محور مقاومت و ملت های منطقه بی هزینه نیست، افزود: باید نگران فتنه انگیزی مذهبی بود، چرا که خباثت دشمن عملا موجب ورود ملت های منطقه به یک رزمایش واقعی در حوزه قدرت نظامی و فرهنگی در برابر خباثت شیطان بزرگ شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی هوابرد شیراز، تصریح کرد: گروهک تروریستی داعش، نمایشگاهی است که برای پوشش اقدام های خلاف اراده و خواست مردم و تبدیل جنگ به درگیری شیعه با سنی ایجاد شده است.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: آمریکا و متحدان منطقه ای آن با ایجاد و هدایت گروهک داعش به دنبال باج گیری سیاسی و مسدود کردن فضای امنیتی ایران و ایجاد فضای تنفسی امنیتی برای رژیم صهیونیستی هستند.

وی، با بیان اینکه دولت و ملت عراق، ظرفیت و قدرت مقابله با تروریست ها را دارند، افزود: هرگونه دخالت خارجی در این کشور به ویژه از سوی کشورهایی که خود حامی تروریسم هستند، موجب تشدید شرایط خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری، افزود: موقعیت جغرافیایی داعش در مرزهای سوریه با عراق و استان های الانبار، نینوا و صلاح الدین در عراق، یک منطقه راهبردی و حیاتی برای شیعه و سنی تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: مسلمانان تسلط داعش بر این منطقه را باعث قطع ارتباط محور مقاومت با سوریه می دانند که بر اساس طرح های آمریکایی در منطقه با ابزار داعش انجام می شود.

رئیس عقیدتی سیاسی هوابرد شیراز با بیان اینکه تحرکات و پیشروی داعش در عراق به نوعی امنیت ملی و تمامیت جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند، افزود: هرچند که ایران اسلامی توانایی و آمادگی لازم و قاطع برای دفاع از تمامیت خود را دارد، اما شرایط میدانی به گونه ای است که فعلا نیازی به دخالت نیست.

حجت الاسلام جعفری در خاتمه، گفت: اگر ارتش و نیروهای امنیتی عراق نقاط ضعف خود را تقویت کنند و همانند معرکه موصل، حماسه آفرینی کنند به آسانی از پس نیروهای داعش بر خواهند آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha