شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شعر آئینی

حوزه/ شاعر جوان آیینی گفت: بی شک نقش اصلی در درخشش شعر آیینی قم را همجواری با حوزه علمیه ایفا می کند.

محمد غفاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: شعر آیینی قم به جهت فضای مذهبی این شهر خصوص این که در کنار حوزه علمیه قم است ، ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد و در شهر دیگری نمی توان نشانه های آن را پیدا کرد.

وی افزود: ضمن آن که ما در این شهر مقدس شاعران حوزوی بسیاری داریم که حقیقتاً آثار آن ها از عمق و پویایی خاصی برخوردار بوده و در کل کشور نیز همواره مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

مسئول واحد شعر و ادبیات حوزه هنری استان قم همچنین با بیان این که شعر آیینی شعر صرفاً احساسی نیست، گفت: اتفاقاً شعر آیینی در کنار بهره گیری از احساسات لطیف مذهبی پختگی و عمق معرفتی دارد که کمتر در گونه های دیگر شعری می توان نمونه اش را یافت.

وی اضافه کرد: البته ما برخی از اشعار به اصطلاح آیینی هم داریم که بیشتر برای شبکه های اجتماعی و برخی از هیئات مذهبی مناسب است و چه بسا برخی از آن ها نیز مع الاسف به هیچ وجه در شأن و جایگاه اهل بیت(ع) نباشد.

غفاری همچنین یادآور شد: البته واقعاً افتخار ماست که شعرمان در هیئت خوانده شود اما متاسفانه برخی اشعار آن هم بیشتر در قالب شور که در بعضی از هیئات خوانده می شود چندان متناسب با مقام والای ائمه اطهار(ع) نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha