شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حضور مستقیم پوتین رئیس جمهوری روسیه از فرودگاه به بیت رهبری، گفت: حضور پوتین بدون تشریفات از فرودگاه به بیت رهبری، حادثه غیرمتقربه ای است و چنین اتفاقی در دنیا کم نظیر می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نقش زمان و مکان را در اجتهاد و استنباط احکام مورد تاکید قرار می داد، اظهار داشت: متغیرهای زمانی، مکانی و تاکید برروی تغییر موضوع قطعا در استنباط احکام و اجتهادات تاثیر دارد. 

وی با بیان اینکه متغیرهای زمانی و مکانی در تکلیف نیز تاثیرگذار است، تصریح کرد: هر دوره ای اقتضائات و شرایط خاصی دارد که نوع تکلیف را تعیین می کند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: نوع تکلیف جامعه در زمان حضرت رسول(ص)، خلفا، امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) براساس شرایط متفاوت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به تشریح عوامل متغیر تاثیرگذار در تکلیف پرداخت و یادآور شد: روحانیت از زمان شیخ طوسی تا آیت الله العظمی بروجردی یک نوع تکلیف داشت و امروز در عصر حاکمیت دین با محوریت ولی فقیه تکلیف متفاوتی نسبت به گذشته دارد. 

وی حاکمیت اسلام براساس فقه شیعه پس از پازنده قرن را نخستین عامل متغیر تاثیرگذار در تکلیف عنوان کرد اظهار داشت: بعد از یک دوران طولانی که در طول بیش از هزار سال همواره بزرگان انتظار می کشیدند فقه شیعه در عرصه حاکمیت قرار بگیرد، با انقلاب اسلامی این مسئله تحقق یافت.

*نورانیت آرمان های قیام عاشورا جهان را گرفته است

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز غدیر و آرمان های قیام امام حسین(ع) توسط مرجعیت شیعه در ایران اجرایی شده و شعاع آن، منطقه غرب آسیا و جهان را نورانی کرده است، افزود: دستیابی به چنین موهبتی در حد غیر ممکن بوده که در جامعه ما پیاده شده است.    

*لزوم جهاد فراگیر در حفظ نعمت ولایت فقیه

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی می تواند زمینه ساز حاکمیت فقه شیعه شود، گفت: باید قدردان نعمت ولایت فقیه باشیم و در راستای حفظ این نعمت الهی، به جهاد فراگیر بپردازیم.

وی، دومین متغیر تاثیرگذار در تکلیف را قرارگرفتن ایران در جمع چهارکشور موثر در دنیا عنوان کرد و ابراز داشت: وزارت خارجه آمریکا می گوید آمریکا، چین، روسیه و ایران چهارکشور تاثیرگذار هستند؛ در طول تاریخ چنین عظمت و اقتداری برای ایران بی سابقه بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: امروز ایران در عرصه منطقه غرب آسیا و جبهه حق و مقاومت تاثیرگذار است.

*حضور مستقیم پوتین به بیت رهبری حادثه ای کم نظیر بود  

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور بولیوی در دیدار با مقام معظم رهبری، ابراز داشت: وی که از آمریکای لاتین آمده است خطاب به رهبر معظم انقلاب می گوید «من از کلام، رفتار و سخن شما درس های زیادی گرفته ام».

وی با اشاره به حضور مستقیم پوتین رئیس جمهوری روسیه از فرودگاه به بیت رهبری، گفت: حضور پوتین بدون تشریفات از فرودگاه به بیت رهبری، حادثه غیرمتقربه ای است و چنین اتفاقی در دنیا کم نظیر می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، سومین عامل متغیر تاثیرگذار در تکلیف امروز را تمرکز جبهه استکبار به رهبری آمریکا بر روی منطقه خاورمیانه عنوان کرد و گفت: دشمنان از منابع و ذخایر انرژی، موقعیت ژئوپولوتیک و ظرفیت اسلام بسیار نگران هستند و به همین دلیل به اسلام هراسی در دنیا می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی قلب تپنده غرب آسیا است، ابراز داشت: آمریکا تمام توان خود را بر روی این نقطه حساس منطقه گذاشته است و به ایران فشار وارد می کند.

*تبلیغ تشیع لندنی بهترین خدمت به وهابیت است

وی چهارمین متغیر تاثیرگذار در تکلیف را پرچمداری اسلام ناب در مقابل سه اسلام بدلی دانست و افزود: سه اسلام بدلی در دنیا وجود دارد؛ اسلام تکفیری از تریبون عربستان به دنیا صادر می شود که حاصل آن پدیده شوم اسلام تکفیری در قالب طالبان، القاعده و داعش است که آبرو و حیثیت دین را برده اند؛ دومین اسلامی که برای مقابله با اسلام ناب ایجاد شده است، اسلام سکولاریزه شده ترکیه می باشد؛ همچنین اسلام شیعی افراطی نیز از سوی لندن تبلیغ می شود و هدف اول آن، حمله مستقیم به مقدسات اهل سنت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، تبلیغ تشیع لندنی را بهترین خدمت به تقویت وهابیت دانست و گفت: خدمت به اهل بیت(ع) این است که موشک فجر5 از غزه با پشتوانه ایران به سوی سرزمین های اشغالی پرتاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زمان کسالت رهبر انقلاب به ایشان می گوید «ما شما را در نمازهایمان دعا می کردیم و امیدواریم قدس آزاد شود و پشت سر شما نماز آزادی را بخوانیم».        

وی یادآور شد: با فحاشی و اتهام به مقدسات اهل سنت و ترویج عزاداری های خنثی و غیرمتعارف نمی توان به اهلبیت(ع) خدمت کرد.

*روسیه طرفدار تفکر تشیع است

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز دنیا تشنه اسلام است، گفت: روسیه به شدت از تفکر تشیع استفاده می کند؛ خود آنها در جلسات خصوصی گفته اند «ما می دانیم اسلام فراگیر خواهد بود و ما آن اسلامی را دوست داریم که ایران ترویج می کند نه اسلامی که دیگران ترویج می کنند»!   

وی افزود: حوزه و طلاب نسبت به سیراب کردن این عطش نسبت به مکتب اهلبیت(ع) و امیرالمومنین(ع) وظیفه سنگینی دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پنجمین متغیر تاثیرگذار در تکلیف را پرچمداری محور مقاومت در برابر کفر، شرک و نفاق استکبار دانست و ابراز داشت: امروز پرچم مقاومت در اختیار رهبری ایران است و قلب تمام دنیای اسلام و کسانی که دل در گروی آزادی دارند، برای ملت ایران میتپد و می دانند صداقت، صلابت و اعتقاد در سخنان رهبری وجود دارد.  

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه صحنه امروز منطقه در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان برگرفته از پرچمداری مقاومت است، گفت: امروز تابوی استکبار و هژمونی آمریکا به دست ملت و رهبری ایران شکسته شده است و ما حق نداریم از این جبهه عقب نشینی کنیم.

*عربستان در یمن هیچ غلطی نکرده است   

وی با بیان اینکه 5 سال از خواسته استکبار در تغییر قدرت در سوریه می گذرد، ابراز داشت: عربستان چندین ماه است که چیز سالمی را در یمن باقی نگذاشته، اما تا به حال هیچ غلطی نتوانسته بکند؛ این مقاومت، الگویی است که ایران به دنیا صادر کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج به عنوان گنجینه ای الهی به دنیا صادر شده است، گفت: امکان ندارد بدون شکل گیری تفکر بسیجی در منطقه غرب آسیا زمینه برای ظهور امام زمان فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه شهید سردار حسین همدانی و یارانش صدهزار بسیجی در سوریه تربیت کرده اند، اظهار داشت: وضعیت امروز منطقه در  عراق، سوریه، غزه، یمن و لبنان نوید طلوع خورشید را می دهد.

وی با اشاره به حضور طلاب در میدان های منطقه، گفت: در همین مسیر طلبه هایی را مشاهده می کنیم که ایثارگرانه در منطقه حضور دارند و شهید می شوند.

*مرز نفوذ انقلاب ساحل مدیترانه و تنگه باب المندب است

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه روزی مرز ما شلمچه، مهران و حاج عمران بود، اظهار داشت: امروز مرز نفوذ انقلاب تا ساحل مدیترانه و تنگه باب المندب گسترش یافته است.

*از قافله تحولات عقب نمانیم

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به شعاع دایره نفوذ گسترده انقلاب در منطقه، گفت: آنچه در منطقه ما در حال شکل گیری است، از تحولات غیرمترقبه و استثنایی تاریخ می باشد و بنده می ترسم از قافله تحولات عقب بمانیم. 

وی، ششمین متغیر تاثیرگذار در تکلیف امروز را پرچمداری گفتمان دینی در مقابل گفتمان های ناسیونالیسمی، مارکسیسمی و لیبرالیسمی عنوان کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ هزارسال گذشته، اگرچه از شیخ طوسی تا آیت الله العظمی بروجردی، گفتمان دینی را ترویج می کرده اند، اما گفتمان لیبرالیسمی در منطقه خاورمیانه حاکم بوده که به برکت انقلاب اسلامی، این گفتمان ها رنگ باختند.   

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه امروز ملی گرایی، گفتمان لیبرالیسمی و چپ مارکسیسمی به زباله دان تاریخ سپرده شده اند، افزود: امروز شاهد حاکمیت و ترویج گفتمان دینی به برکت انقلاب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سه قرن از خیانت مدرنیته بعد از رنسانس به بشر می گذرد، ابراز داشت: مدرنیته به بهانه اینکه حواس و عقل همه نیازهای انسان را تامین می کند، «وحی» را کنار گذاشت؛ یکی از رسالت های انقلاب این است که به بشریت گمراه بفهماند بدون وحی نمی تواند زندگی خود را سامان دهد.

وی با تاکید بر اینکه تکلیف امروز حوزه های علمیه از هر زمانی مضاعف تر است، افزود: کار حوزه و انقلاب اسلامی بیدار کردن بشر خفته از خواب است تا بگوید برای زندگی به وحی نیز در کنار عقل و حواس نیاز است.  

*تاکید رهبری بر اقتصاد درون زا

نماینده ولی فقیه در سپاه، وجود دوبرداشت از حکومت دینی را هفتمین متغیر تاثیرگذار در تکلیف عنوان کرد و گفت: در کشور ما دوبرداشت درون زا و برون گرا نسبت به حاکمیت دینی وجود دارد؛ بیش از 180 مرتبه مقام معظم رهبری از استحکام درونی نظام، سخن به میان آورده اند اما در برابر این نگاه گفته می شود باید به بیرون تکیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه باید بیش از همه نسبت به آنچه در حاکمیت میگذرد حساس باشیم، ابراز داشت: دیدگاه درون گرا طرفدار عقلانیت دینی و دیدگاه برون گرا طرفدار نگاه ابزاری و سودمحوری است.

*لزوم بصیرت افزایی طلاب  

وی همچنین بر لزوم روشنگری و بصیرت افزایی از سوی طلاب تاکید کرد و گفت: در منابر و سخنرانی ها بیشتر به بصیرت افزایی پرداخته شود.

*عضویت 140 هزار بسیجی در حوزه های علمیه

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با اشاره به عضویت 140 هزار طلبه بسیجی خواهر و برادر در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: همچنین امید زیادی به بسیج اساتید حوزه علمیه وجود دارد تا به همراه بسیج طلاب بتوانند زمینه گسترش فرهنگ بسیجی را به دیگر اقشار فراهم کنند.

انتهای پیام313/33   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha