شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پایگاه اندونزیایی رپوبلیکا

حوزه / معاون وزارت دین اندونزی اعلام کرد: پتانسیل زکات ملی ۲۷۱ تریلیون روپیه می باشد اما تاکنون دست آورد های زکات ملی تنها به ۳.۸ تریلیون روپیه رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اندونزیایی رپوبلیکا (republika.co.id) جاجا جیلانی، معاون توانمندسازی زکات وزارت دین اندونزی تصریح کرد: دست آوردهای زکات ملی هنوز بسیار دور از پتانسیل زکات است. پتانسیل زکات ملی 271 تریلیون روپیه می باشد اما تاکنون دست آورد های زکات ملی تنها به 3.8 تریلیون روپیه رسیده است و تنها حدود یک درصد از ظرفیت زکات ملی دریافت شده است.

وی گفت: دست آورد های زکات ملی اندونزی هنوز یک درصد است. برای بهینه سازی پتانسیل زکات، دولت باید همچنان مردم را به ارائه زکات های خود از طریق موسسه خیریه رسمی تشویق دهد. در طول این مدت، بسیاری از مردم زکات های خود را به طور مستقل ارائه می دهند.

وی اظهار داشت: مردم به طور مستقل زکات دادن را بیشتر ترجیح می دهند زیرا اعتماد محدودی به موسسات خیریه دارند. موسسات خیریه بدون مجوز بسیار زیاد است. لذا، دولت در حال تلاش برای بهبودی موسسات خیریه و زکات است.

به گزارش وزارت دین، در حال حاضر حدود 18 موسسه رسمی با مجوز وجود دارد، در حالیکه موسسات زکات نقش مهمی در افزایش دست آورد های زکات ملی دارند.

به غیر از بهبودی موسسات زکات، جاجان تصریح کرد: دولت نیز تلاش خود را در جامعه سازی و ساخت دسترسی  برای مردم مربوط به توزیع زکات انجام می دهد. زیرا بسیاری از مردم نمی دانند کجا باید زکات خود را پرداخت کنند و اطلاعات کمی در مورد نحوه توزیع زکات دارند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha