شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار مدیر کل کتابخانههای عمومی قزوین با علی عباسی

حوزه/مدیر حوزه علمیه قزوین بر همکاری بیشتر کتابخانه‌های و مدارس حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، اظهارداشت: کتابخانه‌ها از عوامل مؤثر در ترویج بیشتر فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی بوده و از طرفی کتاب و کتاب‌خوانی و میزان گرایش جوامع به مطالعه یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی به شما می‌رود.

وی  با تاکید براینکه کتاب‌خوانی عزم همگانی را می‌طلبد تصریح کرد: خانواده یکی از عوامل مهم در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می باشد که این مهم باید نهادینه شود .

مدیر حوزه قزوین ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبری معظم انقلاب در رابطه با نقش کتاب و کتاب‌خوانی باید با برنامه‌ریزی بیشتر و امکانات مؤثر بتوانیم فرهنگ مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هم در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های استان ارائه کرد و گفت: در استان 59 کتابخانه در حال حاضر میزبان علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی هستند که 33 کتابخانه، زیر مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به استقبال مردم استان از فرهنگ مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه فرهنگ مطالعه در استان مطلوب بوده ولی باید بیشتر در این مورد برنامه‌ریزی صورت گیرد.

رمضانی همکاری این نهاد با حوزه علمیه قزوین را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این اداره کل می‌تواند با تجهیز و اهدا کتاب به مدارس علمیه قزوین مشارکت فعالی داشته باشد که در گذشته نیز با تجهیز و اهدا کتاب به کتابخانه امام صادق (ع) و همچنین تجهیز بخش تخصصی  قرآن در این کتابخانه توانسته‌ایم پاسخگوی طلاب علمیه قزوین باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha