شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سفر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به هرمزگان و بوشهر+تصاویر

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی چندی قبل به دو استان هرمزگان و بوشهر سفر کرد و با شخصیت های دینی آن دیار دیدار و از برخی مراکز دینی متعلق به شیعیان و اهل سنت بازدید کرد.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی و رئیس موسسه جهانی آل البیت(ع) چندی قبل به دو استان هرمزگان و بوشهر سفر و با شخصیت های دینی آن دیار دیدار کرد و از برخی مراکز دینی متعلق به شیعیان و اهل سنت بازدید نمود. افتتاح مجموعه هایی چون حسینیه 14 معصوم بندرلنگه از دیگر برنامه های حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در سفر به استان های هرمزگان و بوشهر بود.

آنچه در پی می آید گزارشی از این سفر 4 روزه است:

ساعت 9 صبح روز دو شنبه چهاردهم ربیع الثانی (برابر با 5 – 11 – 1394) حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تمام الاختیار و مطلق مرجعیت اعلای شیعه حضرت آیت الله العظمی سید علی حسینی سیستانی (دام ظله)، به همراه تعدادی از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم به فرودگاه بندر لنگه رسیدند، و مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد رکنی، امام جمعه بندر لنگه و مجموعه ای از ائمه جمعه و جماعت آن مناطق، و همچنین فرماندار بندر لنگه و برخی از مسئولین آن دیار قرار گرفت . که چند نکته در باب این سفر مطرح است:

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی هر از چند گاهی به شهرهای داخلی ایران و خارج از این کشور سفر می کنند، و هدف از این بازدیدها عبارت است از:ابلاغ سلام و احترام آیت الله العظمی سیستانی به عموم مؤمنین، و برقراری ارتباط با مؤمنان به صورت عام، و بالخصوص با حوزویان برای آشنایی با نیازمندی های این مناطق و مشکلات آنها، و سعی در حل آن مشکلات، این بازدید ها به ایجاد روابط نزدیکتر بین مردم و مرجعیت اعلا و حوزه علمیه می انجامد.

این بازدید برای چهار روز و از صبح روز دوشنبه تا انتهای پنج شنبه ادامه داشت، و شامل بازدید از تعدادی از مناطق در دو استان هرمزگان و بوشهر بود، این شهرها عبارتند از: بندر لنگه، بستک، چارک، عسلویه و جم، و در این شهرها به بازدید از تعدادی از مؤسسات پرداختند که عبارتند از:

مدرسه علمیه آل البیت (علیهم السلام) و حسینیه چهارده معصوم در بندر لنگه .

مسجد جامع و مسجد امام علی (علیه السلام) و مدرسه سلطان العلماء در شهر بستک .

مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه .

شرکت پالایش گاز فجر، و مدرسه آموزش قرآن کریم در شهر جم. 

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این سفر، حسینیه چهارده معصوم (علیهم السلام) متعلق به اهوازی های ساکن بندر لنگه را افتتاح کرد، این حسینیه با تلاشهای ایشان ساخته شده بود. و در جشن افتتاح این حسینیه تعدادی از شخصیت های دینی و دولتی حاضر شده و به ایراد سخنرانی و خواندن شعر پرداختند .

ناگفته نماند که مدرسه آل البیت (علیهم السلام) در بندر لنگه نیز با تلاشهای دفتر آیت الله العظمی سیستانی ساخته شده است .

در بازدید حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی و همراهانشان از مدرسه علمیه سلطان العلماء در شهر بستک که متعلق به حوزویان اهل تسنن است، مسؤولان این حوزه علمیه و اساتید آن از وی و همراهان استقبال کردند، در این دیدار همچنین تعداد زیادی از دانش آموختگان آن مدرسه حضور داشتند.  

شیخ امینی، مسؤول این حوزه علمیه در این جلسه سخنرانی ارزشمندی ایراد کرد و در آن به ارتباط خوب بین علمای اسلام از مذهب های مختلف، و همچنین همکاری علمی در علوم اسلامی گوناگون و دادن اجازه حدیث اشاره کرد. همچنین به شدت از وسایل ارتباط جمعی که سعی بر برانگیختن فتنه مذهبی بین مسلمانان می کنند انتقاد کرد.

در دیدار از مجتمع گاز پارس جنوب و شرکت پالایش گاز فجر در شهر جم، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی و همراهانشان به شرح مفصلی که توسط مسؤولان این دو شرکت مهم درباره مراحل کاری و آماده سازی گاز که با بیرون آوردن آن از چاه ها تا رسیدن آن به شهروند ادامه دارد گوش فرا داد، وی همچنین نکاتی را بیان کرد که با گشاده رویی مورد استقبال مسؤولان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در مساجد و حسینیه هایی که از آنها دیدار می کرد با مؤمنین به گفتگو پرداخته و از نزدیک با مشکلات زندگی آنها آشنا شدند و کمک هایی نیز به آنها تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha