شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
يت‌الله سید علی اصغر دستغیب

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه فارس گفت:‌ هر چه زمان می‌گذرد درستی انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای برای رهبری بیش از پیش روشن می‌شود و این اطمینان بیشتر حاصل می‌گردد که کار بزرگی صورت گرفته و انتخابی بوده که همه دغدغه ها را برطرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، آيت‌الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان شهر گراش با تبریک دهه فجر گفت: یکی از عوامل گرایش مردم به امام راحل(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی سیادت آن بزرگوار بود، افزون بر این که ایشان شخصیتی علمی در مقام مرجعیت دینیب ودند، عارفی کامل، انسانی مهذب و راه‌طی کرده در راه و مسیر عبودیت و بندگی خدا نیز بودند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز افزود: مردم همچنان که نسبت به پیامبر و ائمه اطهار(ع) علاقه و محبت داشتند، نسبت به امام(ره) هم به صورت عاشقانه و با بذل مال و جان همین محبت را نثار کردند، خداوند نیز این پیروزی را نصیب مردم کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه فارس  خاطر نشان کرد: پس از امام راحل(ره) مردم همان محبت را نثار رهبر معظم انقلاب اسلامی کردند، رهبری که دارای همان صفات و خصایص بود و با امداد‌های غیبی الهی در مجلس اول خبرگان رهبری انتخاب شدند.

وی تأکید کرد: هر چه زمان می‌گذرد درستی این انتخاب بیش از پیش روشن می‌شود و این اطمینان بیشتر حاصل می‌شود که کار بزرگی صورت گرفته و انتخابی بوده که همه دغدغه ها را برطرف کرده و خوف و اضطراب را تبدیل به امن و آرامش برای مردمی کرد که شایسته این انتخاب بودند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با گذشت زمان شاهد بوده‌ایم که ایشان به همان طریق امام(ره) رفتار کرده و رهبری و هدایت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را ادامه داده و سبب استمرار راه و حرکت امام راحل(ره) شده اند.

این استاد حوزه فارس  با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم ایران در تاریخ بی‌نظیر هستند، بنی اسرائیل وقتی که طعم پیروزی را چشیدند و از سلطه فرعون و فرعونیان نجات پیدا کردند غفلت آنان را گرفت؛ سامری ها پیدا شدند، بسیاری منحرف شدند، بهانه‌جویی ها شروع شد و در نهایت به عذاب الهی مبتلا شدند و ثمره عمل اشتباه خود را دیدند.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به حرکت های سامری گونه منافقان و معاندان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ابراز کرد: در انقلاب اسلامی نیز سامری‌ها سربرآوردند، اتفاقات ناگواری پیش آمد و به طور طببیعی چهره‌های معاند و ضد حرکت انقلابی امام چهره خود را نمایان کردند و ریزش‌های بسیاری که در گوشه و کنار واقع شد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش بصیرت، آگاهی و آمادگی در پیش‌گیری از فتنه ها تأکید کرد: اما آگاهی، آمادگی و بصیرت مردم در اثر تبعیت از امام و رهبری اجازه نداد پایه‌های نظام سست شود و ناهنجاری‌ها  از ناحیه این افراد لطمه به اساس جمهوری اسلامی وارد کند یا مجالی برای نفوذ به دشمن بدهد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان کرد: در طول این سالیان جنگ تحمیلی، حرکات منافقین و فتنه 88 و امثال اینها پدید آمده است اما مردم با استعانت از خداوند متعال همه این شرور و آفات را دفع کرده اند، و این نشانه بی‌نظیر بودن ملت ایران است.

آیت‌الله دستغیب در پایان گفت: اگر چه صحنه کربلا از لحاظ ایثار، شهادت و جانبازی در راه خدا در نوع خود بی‌نظیر است اما نوع حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی بی‌نظیر و امیدوار کننده است؛ این اتحاد و همدلی میان اقشار مختلف مردم و شهرهای مختلف استان و کشور رمز موفقیت حرکت امام(ره) و تداوم آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha