شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ استاد حوزه اهواز گفت: امروز انقلاب اسلامی باید به دنبال شکل‌دهی تمدن نوین و عظیم اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری باشد، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی که شعارها و تعالیم انقلاب اسلامی است، از مرزهای ایران فراتر رفته و انقلاب اسلامی به دورترین قاره‌ها و کشورها صادرشده است.

حجت‌الاسلام مهدی کریمی، مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) شهرستان ایذه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز عنوان کرد: در دورانی که سخن گفتن از دین و حاکمیت ارزش‌ها در جامعه جرم تلقی می‌شد و آن را عصر پایان ایدئولوژی می‌دانستند و دین را مقوله‌ای تاریخ‌مصرف گذشته مطرح می‌کردند، شخصی پیامبرگونه قیام می‌کند و می‌گوید دین می‌تواند و باید در عرصه حاضر باشد.

وی در ادامه بابیان این‌که امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین انقلاب قرن بیستم را شکل داد و خودش بزرگ‌ترین مرد قرن شد، تصریح کرد: در آن دوران که جهانیان دین را صرفاً امری شخصی تلقی کرده و می‌گفتند دین نه کارایی و نه حق دخالت در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی را دارد، و غرب در پی سکولاریزه کردن دنیا بود، اما در این میان، امام خمینی(ره) مطرح می‌کند که دین باید در همه عرصه‌های جامعه نقش‌آفرینی کند و با شعار استکبارستیزی تحولی شگرف در تاریخ معاصر جهان ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام کریمی بابیان اینکه انقلاب اسلامی با محتوای دینی و اسلامی و در پی حاکمیت ارزش‌ها شکل گرفت، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحول در عرصه‌های مختلف و کسب توفیقات بزرگ برای ایران بودیم و آن کشوری که صرفاً حافظ منافع آمریکا در منطقه بود امروز قطب مبارزه با استکبارستیزی است.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به آیه 41 سوره حج مبتنی بر «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ» اضافه کرد: امام خمینی(ره) با ایجاد حکومت اسلامی زمینه حضور نظام‌مند دین و استمرار معنویت و ارزش‌ها را در جامعه پایه گذاشت لذا امروز نتیجه آن، گرایش عظیم جوانان به معنویت است که در نماز جمعه، اعتکاف و... شاهد آن هستیم.

وی بابیان اینکه امام(ره) با انقلاب اسلامی معنویت را هم ازلحاظ تئوری و هم عملی در جامعه ایجاد کرد، گفت: معنویت از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است، دنیای غرب علی‌رغم تمام پیشرفت‌های مادی باخدا بزرگ معنویت و اخلاق روبرو است.

حجت‌الاسلام کریمی با تأکید بر این‌که اکنون زمان تشکیل تمدن پرمحتوا و عظیم اسلامی رسیده است، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی باید به دنبال شکل‌دهی تمدن نوین و عظیم اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری باشد، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی که شعارها و تعالیم انقلاب اسلامی است، از مرزهای ایران فراتر رفته و انقلاب اسلامی به دورترین قاره‌ها و کشورها صادرشده است.

وی نقش حوزه را در تمدن سازی نوین اسلامی مهم دانست و عنوان کرد: اسلامی کردن علوم انسانی گامی مهم در تحقق این مهم است که ایجاد زمینه‌ها و تهیه محتوای آن بر عهده حوزه‌های علمیه هست.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) در ادامه به‌ضرورت بیان و تبیین دستآوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید « وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ» اگر نعمتی را خدای متعال ارزانی داشته، باید آن را بازگو کنیم، ضرورت دارد از باب اینکه دشمن علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی هجمه آورده است، لذا باید یادآور شویم که انقلاب اسلامی ایران پیش از اینکه اقتصادی و سیاسی باشد دینی بود و لازم است که ماهیت اعتقادی و معنوی آن موردبحث قرار گیرد.

حجت‌الاسلام کریمی افزود: انقلاب اسلامی فراتر از اقتصاد و سیاست به دنبال حاکمیت اسلام و ارزش‌ها در جامعه بود، امروز دشمن در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است؛ بنابراین مسئولان باید دستاوردهای عظیمی را که در این سال‌های قریب به 4دهه پس از انقلاب اسلامی به‌دست‌آمده بیان کنند؛ ما در علم و صنعت به موفقیت‌های بسیاری دست پیداکرده‌ایم، امروز در صنعت نظامی ایران می‌تواند جزء صادرکنندگان تسلیحات باشد درحالی‌که در دوران دفاع مقدس ما باید فشنگ را وارد می‌کردیم، و به اتکای جوانان ایرانی امروز صنعت موشکی جمهوری اسلامی خار چشم دشمنان است.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی، صنعتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هراس دشمن از الگو قرار گرفتن ایران ازلحاظ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و... در دنیاست، وقتی‌که استکبار عنوان می‌کرد هر ملتی که به سمت استقلال برود از پا درخواهد آمد، ایران اسلامی ثابت کرد زیر شدیدترین هجمه‌ها همچنان ایستاده است و همین باعث هراس دشمن می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha