شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 372270
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
حجت الاسلام شکریان/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مبلغان باید با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم روز، همواره در جهت تقویت و به روز کردن اطلاعات تبلیغی و علمی خود تلاش کند تا بتواند پاسخگوی شبهات پیچیده روز باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ظهر امروز در دیدار جمعی از مبلغان شهرستان بابل، از تبلیغ دینی به عنوان تکلیفی مهم در جامعه اسلامی یاد کرد و اظهارداشت: تبلیغ اثرگذار دین بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان این که دشمن از هر فرصتی برای تضعیف مبانی دینی ما استفاده می کند، افزود: مبلغان دینی باید مبانی و احکام ارزشمند اسلامی را به شیوه ای سهل و اثرگذار در جامعه تبیین و تبلیغ کنند تا بر قلوب جامعه بنشیند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام در سال های اخیر از ابزارهای نوینی برای تبلیغ فرهنگ منحرف خود استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید در کنار تبلیغ سنتی از ابزارهای روز و نوین نیز در جهت تبلیغ دین مبین اسلام در جامعه بهره گیریم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که شرایط امروز تبلیغ به گونه ای دیگر تغییر کرده، گفت: در شرایطی که هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی به صورت شبانه روزی فرهنگ انحرافی و غلط غربی را برای جوامع دیگر تبلیغ می کنند، ما نباید در برابر این هجمه ها منفعلانه عمل کنیم، بلکه باید از هر ابزاری برای تبلیغ صحیح دین استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان ما امروز باید به سلاح علم و بصیرت مجهز باشند تا بتوانند به شبهات گسترده ای که دشمنان مطرح می کنند پاسخ گویند، تصریح کرد: در برابر ابزار مدرن تبلیغی دشمن یک مبلغ دینی باید با سلاح علم به جنگ با آنها برود تا بتواند در این جنگ نابرابر پیروز شویم.

وی با بیان این که متأسفانه امروز اندیشه های انحرافی غرب، افکار و اذهان جوانان ایرانی را نشانه گرفته اند، بیان داشت: پاسخگویی به شبهات گسترده دینی و سیاسی دشمنان نیازمند جهاد علمی مبلغان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تبلیغ صحیح دین نیازمند آشنایی مبلغان با مهارت های تبلیغی مناسب است، گفت: یک مبلغ و روحانی باید پیش از آغاز فعالیت های تبلیغی خود در هر منطقه ای از مهارت های لازم برای موفقیت در این مسیر بهره مند شود.

حجت الاسلام شکریان از مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان یاد کرد و افزود: امروز یک مبلغ دینی در جامعه اسلامی در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب و ارزش های دینی قرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت به روز کردن اطلاعات تبلیغی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: مبلغان باید با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم روز، همواره در جهت تقویت و به روز کردن اطلاعات تبلیغی و علمی خود تلاش کند تا بتواند پاسخگوی شبهات پیچیده روز باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha