شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 373093
۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۹
حجت الاسلام اسماعیلی - شهرکرد

حوزه/ در حال حاضر ۹۰ طلبه از پایه های یک تا هفت در مدرسه قائمیه مشغول به تحصیل می باشند و به دلیل محدودیت فضای آموزشی و رفاهی، امکان جذب خیل مشتاقان سربازی امام زمان (عج) فراهم نشده است.

حجت الاسلام اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد با معرفی مدرسه علمیه قائمیه فرخشهر استان چهارمحال و بختیاری گفت: این مدرسه در سال 1357 توسط حجت الاسلام و المسلمین سرشاد تاسیس شد و هم اکنون در 37 سالگی فعالیت خود به سر می برد.

وی افزود: در حال حاضر 90 نفر طلبه از پایه های یک تا هفت در مدرسه قائمیه مشغول به تحصیل می باشند که به خاطر محدودیت فضای آموزشی و رفاهی نتوانسته ایم به طور کامل پاسخگوی خیل مشتاقان سربازی امام زمان (عج) باشیم.

مدیر مدرسه علمیه قائمیه فرخشهر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با حمایت و پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام والمسلمین احمدی، مدیر حوزه استان، ساختمان جدید مدرسه در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع  و در چهار طبقه، فضای آموزشی و رفاهی با ظرفیت 200  طلبه در حال ساخت می باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی این مدرسه، اظهار کرد: برگزاری مراسمات ملی و دینی در طول سال، برگزاری گسترده جشن نیمه شعبان، فعالیت موثر هیئت مذهبی مدرسه در ماه های محرم و صفر، برگزاری یادواره شهداء، کلاس های مستمر روانخوانی قرآن و تجوید و ... از فعالیت های تهذیبی این مدرسه به شمار می آید.

مدیر مدرسه علمیه قائمیه فرخشهر به ضرورت توجه به ورزش طلاب نیز اشاره کرد و افزود: گرایش به ورزش در بین طلاب مدرسه وجود دارد و هر طلبه با توجه به توان و امکانات و علاقه خویش به سوی رشته‌ای رفته و در آن فعالیت می کند. البته ایجاد فضای ورزشی در این مدرسه از جمله مطالبات طلاب و اساتید می باشد.

وی فعالیت یک مدرسه علمیه در یک شهر، یا شهرستان را عامل برکت دانست و گفت: طلاب مدرسه فرخشهر بسیاری از مساجد و 15 مدرسه آموزش و پرورش را پوشش فرهنگی می دهند.

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان گفت: اینکه امروز مدرسه قائمیه یکی از مدارس موفق در سطح استان شناخته شده، نتیجه توکل بر خدا و توسل به حضرت مهدی (عج)، همدلی و هم زبانی، مسئولین، اساتید و طلاب، روحیه‌ تشکیلاتی کادر اجرایی و تلاش و مطالعه شبانه روزی طلاب مدرسه می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha