شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطفی امام جمعه ایلام

حوزه /نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تهذیب نفس باعث رشد بشر در تمام زمینه های انسانی می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین  لطفی ، نماینده ولی فقیه در استان ایلام، در جلسه شورای حوزه علمیه استان ایلام که  با حضور معاونین تهذیب و آمار و بررسی حوزه های علمیه کشور و مسئولان حوزوی استان برگزار شد، باتسلیت ایام فاطمیه ،برگسترش فرهنگ فاطمی در کشور تاکیدکرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تهذیب در حوزه های علمیه افزود: اخلاق و تهذیب از جمله مباحث مهمی است که از دیر باز در حوزه های علمیه مورد توجه بوده و به عبارتی از امور اصلی این مرکز علمی است که  این امر باعث شده تا افراد بزرگی تربیت و وارد جامعه شوند که از جمله آن می توان به معمار کبیر انقلاب اشاره کرد که انقلاب بزرگ اسلامی را هدایت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی  با اشاره به پیشتازی حوزویان در عرصه های مختلف  چون انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به این افتخارات امروز بحث  زی طلبگی  باید مورد اهتمام مسئولان حوزه بوده و تقویت شود.

وی اضافه کرد: هرچند مشکلات مادی برای تمام اقشار جامعه مخصوصا طلاب آسیب زا است اما بدتر از مشکلات مادی ، مباحث تهذیبی است که در بین طلاب باید به آن توجه داشت  چرا که باعث رشد بشر در تمام زمینه های انسانی می شود.
این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: بنا به استناد مدارک موجود حوزه علمیه ایلام  ازحوزه های ممتاز و موفق در زمینه های مختلف به خصوص تهذیبی است و همین امر باعث شده است که در استان ایلام به لطف خدا سال به سال شاهد حضور بیشتر جوانان برای تحصیل در حوزه باشیم.


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha