شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/ متاسفانه برخي آگاهانه يا ناآگاهانه به اسم ترويج و پاسداشت ميراث ها و سنت هاي باستاني، فرهنگ هاي جاهلي كه هيچ گونه جنبه مثبتي در آن وجود ندارد را در بين جوانان گسترش داده و در پشت اين موضوع در صدد ضربه زدن به هويت اسلامي ایرانی جامعه مي باشند

حجت الاسلام حامد شاه بیگی، در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به برگزاری آیین های باستانی در کشور، گفت: ما در ایران آیین های باستانی زیادی داریم که اسلام برخی را ارزشمند و برخی را بیهوده دانسته است و در این بین، چهارشنه سوری که توجیح عقلانی و شرعی ندارد نفی می شود.   

 وی افزود: متاسفانه اين مراسم خرافی سنتی همه ساله است که باعث خسارات جبران ناپذیری بر سرمايه هاي انساني و اقتصادي می شود، که در این بین آدم های سود جو، سعی  در بزرگ نمایی این مراسم دارند.

این محقق حوزوی با اشاره به آسیب های جسمی و عقلی این مراسم، تصریح کرد : این مراسم در برخی از شهر های کشور نظم و امنيت عمومي را براي شهروندان مختل و خانواده هاي بي شماري را در آغاز سال نو اندوهگين و داغدار مي نمايد.

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه سوری سنتي كاملا غلط و خرافي است كه از هيچ گونه پشتوانه منطقي و عقلي برخوردار نمي باشد. متاسفانه برخي آگاهانه يا آگاهانه به اسم ترويج و پاسداشت ميراث ها و سنت هاي باستاني، فرهنگ هاي جاهلي كه هيچ گونه جنبه مثبتي در آن وجود ندارد را در بين جوانان گسترش داده و در پشت اين موضوع در صدد ضربه زدن به هويت اسلامي ایرانی جامعه مي باشند.

این کارشناس فرهنگی، یادآور شد: دشمنان و رسانه های معاند و سود جو درصدد تخریب دین مبین اسلام هستند و با بزرگ نمایی چهارشنبه سوری سعی در تخریب هویت اسلامی و نشان دادن چهره خشنی از مسلمانان هستند .

حجت الاسلام شاه بیگی به جوانان  توصیه کرد: بهتر است جوانان به سمت تفریحات سالم بروند که در آینده باعث غرور و افتخار آنان شود تا اینکه یک اتفاق سال ها آنان و خانواده های دیگر را پشیمان و اندهناک کند.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha