شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گام جدید آستان علوی برای ارتباط با دانشگاه ها

حوزه / شعبه قرآن کریم بخش امور بانوان آستان مقدس علوی مسابقه ای ویژه بانوان در زمینه حفظ سوره نور در دانشکده فقه دانشگاه کوفه برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شعبه قرآن کریم بخش امور بانوان آستان مقدس علوی مسابقه ای ویژه بانوان در زمینه حفظ سوره نور در دانشکده فقه دانشگاه کوفه برگزار کرد.

در این مسابقه شماری از دانشجویان دختر دانشگاهی شرکت کردند. حجت الاسلام ولید عبدالحمید فرج الله استادیار دانشگاه کوفه نیز از هیئت بانوان آستان قدس علوی استقبال کرد و آمادگی دانشگاه کوفه را برای ارتباط و همکاری مشترک با آستان مقدس علوی در تمامی رشته های قرآنی و اعتقادی و غیر آن اعلام کرد.

خانم انوار الحسناوی مسئول شعبه قرآن کریم بخش امور بانوان آستان مقدس علوی گفت: هدف از این مسابقه و مسابقات دیگر، این است که انسان در مدرسه قرآن تربیت شود؛ چراکه اهداف قرآن در تربیت جامعه هدایت و ارشاد انسان است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه حفظ سوره نور برای دانشجویان گفت: این سوره دارای معانی و احکام شرعی است و به خاطر مضامینی که در مورد زنان و حجاب آنان در بردارد،از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

 در پایان مسابقه علاوه بر شش نفر برتر در این مسابقه از تمام شرکت کنندگان تشکر و قدر دانی شد.

یادآور می شود آستان قدس علوی، دارای برنامه های جدید برای ارتباط و تعامل با دانشگاه های عراق شده است که نقطه آغازین برای این برنامه ها، دانشگاه کوفه است.

چندی قبل در جهت تحکیم پیوند علمی و معرفتی بین حوزه علمیه و موسسات علمی دانشگاهی عراق، بخش امور دینی آستان مقدس علوی، سمینارهای علمی متنوعی را برای دانشجویان دانشگاه کوفه و با حضور نخبه ها و فضلا و اساتید حوزه علمیه برگزار کرد و اعلام نمود که مشابه این برنامه در سایر دانشگاه های عراق نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha