شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله اعتمادی

حوزه/ با حضور مراجع عظام تقلید مراسم هفتمین شب درگذشت آیت الله اعتمادی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم هفتمین شب در گذشت  آیت الله اعتمادی با حضور مراجع عظام تقلید و علما و بزرگان حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم، آیات عظام سبحانی و مکارم شیرازی و آیات مصباح یزدی، حسینی بوشهری، گرامی قمی، کریمی جهرمی، علوی بروجردی،و... حضور داشتند.

در کنار شخصیت های عالی حوزوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اتحادیه ناشران کشور، جامعه مدرسین حوزه علمیه، اعضای مجلس خبرگان رهبری و شخصیت های ملی و استانی نیز حضور داشند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین  صالحی خوانساری بود که در سخنانی به ذکر اهمیت علم و عالم و نقش علم و تقوا در بالندگی شصیت انسان پرداخت.

وی گفت:خداوند در قرآن بیان کرده است و پیامبر اکرم (ص)نیز به بیان های مختلف بر این نکته تاکید فرموده اند که اگر انسانی علم و ایمان را در خود جمع کند به درجات عالی خواهد رسید.

وی اظهارکرد: کسی که بتواند این دو درجه عالیه را در خود جمع کند در حقیقت به مقام حکمت می رسد زیرا مفهوم علم و ایمان در کنار مفهوم حکمت را شکل می دهند و می توانند انسان را به درجات عالیه برسانند.

این خطیب حوزه بیان کرد: ایمان و علم انسان را به سوی خدا هدایت می کند ولی باید به یاد داشت که این علومی که انسان ها در کتاب های علمی مشاهده می کند، علم نیستند، بلکه تابلوهایی هستند که به سوی علم انسان را رهنمون می کنند.

وی گفت: حضرت عیسی(ع) فرمودند که علم نه در آسمان است و نه در زمین، بلکه علم در قلوب مومنین است، زیرا آنچه که از این تابلوها می گیرند با تابش قلب به نور علم مبدل می شود و علم بی ایمان و ایمان بی علم به این دلیل که بصیرت ندارد، مناسب و درست نیست.

وی در پایان به ذکر ویژگی ها و خصلت های بارز شخصیتی آیت الله اعتمادی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha