شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاب در جمع دانش آموزان

حوزه/ دهمین نشست ستاد همکاری های حوزه‌ و آموزش و پرورش(قطب ۳ کشوری) با نمایندگان ۶ استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، ایلام و لرستان، به میزبانی بوشهر برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری  «حوزه» از بوشهر، محمد نظری، دبیر قطب 3 کشوری ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، در این نشست گفت: این نشست‌ها با هدف تسهیل در ارتباطات بین استان‌ها در زمینه فعالیت‌های حوزوی و آموزش و پرورش، به ابتکار ستاد همکاری‌ها برگزار می شود.

دبیر قطب 3 کشوری ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا با تعامل و همکاری با حوزه‌های علمیه خواهران و برادران 6 استان یادشده، گام‌های مؤثری برای نحوه تعامل آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه برداریم.

ناصر کرمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین هدف و رسالت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین دستیابی به حیات طیبه است.

وی افزود: ساحت دینی و معنوی به‌عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه به پرورش ابعاد مختلف شخص دانش‌آموزان می‌پردازد و توجه به این ساحت، عامل مؤثری برای تحقق سایر ساحت‌های تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت، حوزه‌های علمیه گستردگی نامتوازنی در استان بوشهر دارند، اما با اجرای طرح وزارتی از حضور روحانیون در مدارس استقبال کرده‌ایم، تا گامی برای رفع نیازهای معنوی دانش‌آموزان برداریم.

کرمی با قدردانی از همکاری سازنده امام‌ جمعه بوشهر با آموزش و پرورش ، افزود: حضور در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف، برگزاری جلسه کمیته همکاری حوزه با آموزش و پرورش و بررسی کتاب‌های درسی بخشی از همکاری‌های سازنده نماینده ولی فقیه در استان بوده است.

وی همچنین از ساماندهی 140 روحانی اعزامی از قم در مدارس 8 منطقه استان بوشهر در سال تحصیلی جاری خبر داد و بیان کرد: تشکیل کلاس‌های کارگاهی ویژه معاونین و مربیان پرورشی، چاپ و توزیع یک هزار بنر و نصب در نمازخانه‌های مدارس و پیگیری و تلاش برای توسعه مدارس دینی، از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha