شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله کاظمی(ره)

حوزه/ امام جمعه نورآباد با بیان این که آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی(ره) از عالمان برجسته و افتخارات کشور و استان لرستان، برخاسته از این خطه بود، افزود: باید با توسعه زیرساخت های حوزوی زمینه پرورش و تربیت عالمان دینی همانند علمای گذشته را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان، حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد، امروز در دیدار مردمی حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی با روحانیون، طلاب و مردم شهرستان نورآباد(دلفان) با بیان اینکه مردم این شهرستان، مردمی ولایتمدار هستند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در نقاط محروم و روستاهای این شهرستان امکانات برای پیشرفت و توسعه فرهنگی و دینی فراهم است و باید تلاش کرد زمینه تبلیغ دین و فرهنگ در روستاها نیز به نحو مطلوب فراهم گردد..

وی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب، این شهرستان دارای ۵ مسجد بود، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب قریب به ۱۵۰ مسجد در این شهرستان وجود دارد که باید از ظرفیت تبلیغی و فرهنگی مساجد به نحو مطلوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.

تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله کاظمی(ره)

امام جمعه نورآباد در ادامه با بیان این که آیت الله حاج شیخ فرج الله کاظمی(ره) از عالمان برجسته و افتخارات کشور و استان لرستان، برخاسته از این خطه بودند، افزود: مردم لرستان و کرمانشاه ارادت ویژه ای به مرحوم آیت الله کاظمی دارند و خدمات دینی و فرهنگی ایشان هیچ گاه فراموش نمی شود.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به اخلاص و شجاعت مرحوم آیت الله کاظمی(ره) و روحیه ظلم ستیزی ایشان، گفت: آیت الله کاظمی با علم به این که قیام نواب صفوی علیه رژیم مستبد پهلوی از روی اخلاص و خداباوری است، با همه توان از مرحوم نواب و یاران او حمایت کرد.

امام جمعه نورآباد ادامه داد: فدائیان اسلام برای پیشبرد امور مبارزاتی خود نیازمند، حمایت بزرگان حوزه بودند و در این راستا یکی از مجتهدینی که با صراحت و بدون واهمه از فدائیان اسلام حمایت کرد، مرحوم حاج شیخ فرج الله کاظمی بود.

وی افزود: زمانی که فدائیان اسلام تصمیم به ترور رزم آرا گرفتند، به  مجوز شرعی نیاز داشتند و آیت الله کاظمی با توجه به شناختی که از خباثت ها و کفریاتی که از رزم آراء دیده بود، حکم مهدورالدم بودن او را صادر کرد.

کمبود 200 روحانی

وی با بیان این که هم اکنون ۵۵ مبلغ در مساجد و ادارات این شهرستان مشغول تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام هستند، تصریح کرد: این شهرستان به ۲۰۰ مبلغ و روحانی برای تبیین معارف دینی در بین مردم نیاز دارد.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه مبلغان این شهرستان تاکنون ۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه های دینی و فرهنگی منتشر کرده اند، خاطر نشان کرد: برای توسعه حوزه های علمیه و زیر ساخت های پژوهشی نیازمند تامین اعتبارات در این زمینه هستیم.

تحصیل ۳۰۰ طلبه در مدارس علمیه نورآباد

وی با اشاره به این که هم اکنون ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر در دو مدرسه علمیه خواهران و برادران شهرستان نور آباد به تحصیل علوم حوزوی مشغول هستند، بیان داشت: مدرسه علمیه خواهران این شهرستان هنوز ساختمان مستقل و مطلوبی ندارد و همچنان خواهران طلبه در فضای آموزشی مناسبی تحصیل نمی کنند.

امام جمعه نورآباد با اشاره به اینکه زمینی با زیر بنای ۵ هزار متر مربع برای ساخت مدرسه علمیه خواهران این شهرستان اختصاص یافته، ابراز داشت: به دلیل کمبود اعتبار تاکنون عملیات ساختمانی حوزه خوهران آغاز نشده است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد در پایان، ساخت استاد سرا ویژه اساتید غیر بومی مدارس علمیه این شهرستان را ضروری دانست و گفت: باید با توسعه زیرساخت های حوزوی زمینه پرورش و تربیت عالمان دینی همانند علمای گذشته را فراهم کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha