جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی

حوزه/ نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با حضور تولیت آستان مقدس در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این دیدار که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: در فعالیت های شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بیش از حمایت مادی از مؤسسات و تشکل های قرآنی، باید حمایت معنوی از آنها در دستور کار قرار گیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: اگر این شورا تنها تأمین کننده مادی فعالیت های قرآنی در استان باشد، علاوه بر این که نخواهد توانست تمام نیازها را پاسخ دهد، بلکه جایگاه خود را که حمایت معنوی از تشکل ها و مؤسسات قرآنی است، را هم از دست خواهد داد.
وی با بیان اینکه حمایت های مادی باید در قالب هدیه و جنبه حمایتی و تشویقی داشته باشد، گفت: حرم بانوی کرامت هر ساله آیین ترتیل خوانی قرآن کریم را با شکوه هرچه بیشتر برگزار می کند که شهرها و اماکن مذهبی دیگر نیز با الگو برداری از این حرکت بزرگ قرآنی، مانند آن را برگزار می کنند؛ آستان مقدس هیچ گونه حمایت مادی از آنها ندارد و تنها حمایت ها به صورت معنوی و غیر مادی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به بیان نکات تفسیری حجت الاسلام حاج ابوالقاسمی در آغاز آیین ترتیل خوانی حرم مطهر گفت: شایسته است دیگر اماکن مقدسه و شهرهای کشور در برگزاری آیین ترتیل خوانی، نکات تفسیری و مفاهیم قرآن را نیز تبیین کنند؛ البته برای این که در این عرصه اشتباهی صورت نگیرد، باید منابع تفسیری جامع و روانی را به عنوان منبع بیان نکات تفسیری در اختیار اساتید مربوطه قرار داد.
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گزارشی از روند برگزاری جلسات و فعالیت های این شورا ارائه داد.
خاطر نشان می شود در پایان این جلسه مدیران یا نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و  عزیزی، از فعالان قرآنی استان به عنوان اعضای کمیته بررسی طرح های قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب شدند.
همچنین مدیران یا نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم به عنوان اعضای کمیته نظارت و بر هزینه کرد این شورا انتخاب شدند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha