جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مطهری

حوزه/ رییس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم، تقویت بُعد پهلوانی در ورزش را الگوگیری و تاسی به سیره علوی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به پهلوانی و اخلاق مداری و اخلاص والای حضرت امیر(ع) در جنگ با عمرو بن عبدود در جنگ خندق که به همین مناسبت 17 شوال را به عوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده اند، اظهار داشت: در این جنگ بیش از پیش ، ویژگی های بارز انسانی امیرالمومنین(ع) که توأم با ارزش های والای اسلامی بود، تجلی یافت و ایشان حتی یک لحظه هم وقتی حریف مقابل ایشان جسارتی کرد، به خاطر خشم شخصی کار نکردند و همواره رضای الهی را مدنظر قرار دادند.

وی همچنین افزود: این که پیامبر (ص) یک ضربت امیرالمومنین(ع) در جنگ خندق افضل از عبادت ثقلین معرفی می کند به همین خاطر است چه آن که ایشان در همه لحظات فقط اطاعت خدا را مدنظر قرار داده و هیچ گاه هوای نفس بر ایشان مسلط نشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: در واقع در این جنگ تمام ایمان یعنی علی(ع) در برابر تمام کفر و نفاق که مصداق آن عمرو بن عبدود بود قرار گرفت و در همین نبرد شجاعت و در عین حال منش پهلوانی امیرالمومنین(ع) تجلی خاصی یافت.

وی بیان داشت: امید است همه ورزشکاران ما به تاسی از سیره علوی ، فتوت و جوانمردی و منش پهلوانی را در برنامه های ورزشی و غیرورزشی خود قرار داده و به ویژه در مسیر قهرمانی بیش از پیش بکوشند که پهلوان شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha