شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ رونمایی از مرکز داده نور با حضور وزیر ارتباطات

حوزه/ محمود واعظی گفت: شهر مقدس قم به برکت حوزه های علمیه و دهها هزار طلبه و دانشجوی علوم و معارف دینی باید به عنوان مرکزی برای تولید محتوای دینی و علمی در همه عرصه ها به ویژه فضای مجازی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع کارکنان مرکز نور در قم اظهارداشت: سرمایه گذاری های ما در فضای مجازی باید منجر به تولید محتوای دینی فاخر شود واگر به این مساله مهم تولید محتوای دینی توجه نکنیم کار ما تفاوتی با دیگران ندارد.

وی افزود: فضای مجازی نه برای ما، بلکه برای همه جوامع بشری دارای فرصت و تهدید است ،هنر مردم، پژوهشگران، نخبگان و جامعه افزایش استفاده از فرصت ها و کاهش تهدید آن می باشد.

وی ادامه داد: ما هر اندازه که بخواهیم مقابل مردم قرار بگیریم که از فضای مجازی به چه شیوه ای استفاده کند نتیجه عکس می گیریم، اگر مردم را در معرض انتخاب قرار دهیم چیزی را که به مصلحت و منافع آنهاست را برمی گزینند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: تعریف ما از تولید محتوا در شبکه مدیا اطلاعات این است که آنچنان محتوای غنی برای مردم داشته باشیم که به آنها نگوییم حق ندارید به اینترنت بین الملل دسترسی داشته باشید، بلکه باید بگوییم اینترنت بین الملل هست، امکانات داخلی و محتوای غنی اسلامی نیز موجود است و به طور قطع آنان محتواهای دینی و اسلامی را انتخاب می کنند.

واعظی با بیان اینکه می توان با تولید محتوای بومی و فاخر، تهدیدات فضای مجازی را کاهش داد، اظهارداشت: ما در دو سال و نیم گذشته کار گسترده ای برای شبکه ملی اطلاعات انجام دادیم، ابتدا باید زیرساخت های لازم را فراهم می کردیم و بعد به جمع بندی نخبگانی در این زمینه می رسیدیم که تعریف ما از شبکه ملی اطلاعات در عمل چیست و منظور شورای عالی فضای مجازی از فضای مجازی چه می باشد.

وی افزود: در این زمینه ابتدا هر کس از دید خود، تفسیری از فضای مجازی ارائه می کرد، ولی ما سال گذشته با تشکیل پنج کمیته، همه تعریف و تفسیرها را جمع کرده و با مشورت به یک جمع بندی از اصول والزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی دست پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: برای عملیاتی کردن این اقدام، یک فرماندهی عملیاتی در وزارتخانه از ابتدای سال جاری ایجاد کردیم و هر هفته به صورت منظم جلسات طولانی را برگزار می کنند، برای اینکه تولید محتوا در کشور رونق پیدا کند شش هزار و 300 میلیارد ریال از درآمد امسال شرکت زیرساخت ما کم می شود ولی محتوای داخل رونق پیدا می کند، ما همچنین در چهار نقطه کشور( تهران، شیراز، مشهد و تبریز) مرکز تبادل ترافیک را ایجاد کرده و همه محتواها در آنها وجود دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: هفته آینده از طرح صیانت و امنیت شبکه ملی اطلاعات رونمایی خواهد شد و امید است پهنای باندها به صورت جدا و با سرعت بسیار بالا مورد استفاده مردم قرار می گیرد. از سوی دیگر تولید محتوا را تعرفه گذاری و محتوا را به عنوان ثروت تلقی کنیم و تا صاحبان آن برای اقدمات بعدی تشویق شوند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha