شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جدیدترین شماره هفته نامه افق حوزه

حوزه/ چهارصدو هفتاد و پنجمین شماره هفته نامه "افق حوزه" به همراه ضمیمه «افق خانواده» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» هفته نامه "افق حوزه" در مباحثی چون: «در آیینه اخبار»، «بین الملل»، «درس اخلاق»، «فرزانگان»، «آثار ماندگار»، «رواق شهیدان»، «کرسی اجتهاد»، «فقه و زندگی»، «پرس ‌وجو» و «افق خانواده» به ارائۀ مطالب می پردازد.

برخی از عناوین در شماره جدید این نشریه عبارتند از: «فرهنگ و بصیرت فرهنگی مبنای حقیقی کار سیاسی است»، «عنصر محوری تبلیغ آن است که سخن به جان شنونده بنشیند»، «مسجدالاقصی خط قرمز ماست»، «آیا با استخاره می توان مقدرات و سرنوشت خود را تعیین کرد؟»، «در تبیین شخصیت حضرت خدیجه (س) کوتاهی شده است»، «دولت و قوه قضائیه نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند»، «علم و اخلاق هویت حوزه انقلابی است».

* درس اخلاق آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره)

آیت الله شیخ محمد تقی آملی (ره) در درس اخلاق با عنوان "مقام رضا، ثمره محبت" اظهار می دارند: مقام رضا از ثمرات محبت است؛ وقتی بنده نسبت به خداوند محبت و علاقه پیدا می کند از او راضی می شود و این خصوصیت منحصر در رضایت به پروردگار نیست بلکه هر کس به هر چه که محبت پیدا کند قهرا افعال و اقوال محبوب در نظر او پسندیده می شود؛ زیرا اساس خلقت عالم روی محبت است و خداوند نیز ضمن یک حدیث قدسی می فرماید: «كنت كنزا مخفيا فأحببت أن أعرف فخلقت الخلق لكي أعرف». اگر انسان به چیزی و کسی علاقه مند شد و حاکم بین او و دیگری محبت بشود، آن وقت تمام متعلقات محبوب نزد او مقبول و دوست داشتنی می شود... .

برخی از عناوین " افق خانواده" عبارتند از: «مضرات باد کولر ماشین برای چشم ها»، «برای همسرتان وقت بگذارید»، «7 قانون برای "نه" گفتن به کودک»، «تازه های علمی: داروی درمانداروی درمان میگرن رونمایی شد».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha