جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مسعود آذربایجانی / اخلاق

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم ، ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق نسل جوان به این سنت حسنه نبوی را عامل بسیار مهمی در مقابله با ولنگاری فرهنگی در جامعه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ازدواج در دین مبین اسلام و آموزه های مکتب اهل بیت(ع) جایگاه ویژه ای دارد که با توجه جدی به آن وترویج این فرهنگ شاهد کاهش قابل ملاحظه معضلات فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

وی افزود: در سایه ازدواج زن و مرد، علاوه بر تکثیر انسان ها در بستر مهر و محبت و عاطفه و برآورده شدن شرعی نیازهای افراد، جامعه رو به تکامل علمی و معنوی می گذارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: زوجین در همین راستا نسبت به یکدیگر و حفظ کیان خانواده احساس تعهد و مسئولیت می کنند و اساساً یکی از فلسفه های مهم ازدواج خارج شدن از منیت ها و احساس مسئولیت داشتن نسبت به حفظ زندگی و افزایش کیفیت آن در مسیر چارچوب های دینی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اهمیت مساله کفویت و انتخاب صحیح همسر گفت: کفویت و تناسب اعتقادی،اجتماعی و اقتصادی ، اصالت خانوادگی، درک مناسب از روحیات و انتظارات یکدیگر و همچنین روحیه ایثار و از خودگذشتگی از جمله رموز موفقیت در ازدواج و تداوم پرخیر و برکت آن است.

رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه همچنین خاطرنشان کرد: با ازدواج است که فرد از حیث عقلانی، اخلاقی و ایمانی رشد می یابد و به این وسیله جلوی بسیاری از انحرافات فکری و اخلاقی و رفتاری گرفته می شود و لذا ازدواج مانع مهمی در راه تشدید ولنگاری فرهنگی در جامعه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha