شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مصطفی علما

حوزه / آیت الله علما در مراسم افتتاح استادسرای مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان سنقر، با اشاره به اینکه علما و فضلا نقش بسزایی در اعتلای سطح دینی جامعه دارند، گفت:یکی از ارکان اصلی حوزه های علمیه وجود اساتید توانمند است که با احداث استادسراها می توان از ظرفیت بالای این عزیزان در جهت تربیت طلاب مستعد بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در مراسم افتتاحیه استاد سرای مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقر، عنوان داشت: یکی از ارکان اصلی حوزه های علمیه وجود اساتید توانمند است که با احداث استادسراها می توان از ظرفیت بالای این عزیزان در جهت تربیت طلاب مستعد بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به نقش حوزه های علمیه در ارتقا اخلاق و فرهنگ اسلامی در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: امروز بیش از هرزمان دیگری به وجود علما و فضلای انقلابی نیازمند هستیم، قطعأ حضور علمای بزرگ موجب تحول فرهنگی و دینی در جامعه خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه در بخشی دیگر از بیانات خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات و شرایط خوبی برای تحصیل طلاب و کسب علوم و معارف الهی وجود دارد، طلاب از امکانات و وجود اساتید توانمند استفاده بهینه را ببرند و در راستای پیشرفت و اعتلای خود جدیت لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: طلاب و روحانیون همواره خداوند متعال و حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را نظاره گر اعمال خود بدانند و نسبت به تهذیب نفس و سربازی امام زمان(عج) اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در پایان با تشکر و قدردانی از مجموعه مسئولان حوزوی استان کرمانشاه گفت: تلاش و زحمات مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه و سایر همکارانش در جهت توسعه مدارس علمیه و پرورش طلاب مستعد قابل تقدیر می باشد، امید است که مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد.

شایان ذکر است این استاد سرا در زمینی که اهدایی شهرداری شهر سنقر است، به مساحت 320 مترمربع و زیربنایی حدود 980 متر در سه طبقه و به تعداد شش واحد، در نزدیکی مدرسه علمیه  امام خمینی(ره) محل تدریس اساتید ساخته شده تا از نظر بعد مسافتی وقت زیادی از آنها گرفته نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha