شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه / امام جمعه بوشهر با اشاره به آب اندازی شناور شهید ناظری گفت: باید در عرصه‌های دریایی به خودکفایی و در آینده به مرجعیت برسیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در آیین رونمایی و به آب اندازی شناور شهید ناظری در بوشهر گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، سپاه پاسداران در عرصه اقتصاد مقاومتی برگ زرینی تولید کرده و این آغازی برای کارهای بزرگ آینده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: آینده جهان به دریاها بستگی دارد و هر کس در عرصه آبراه ها به موفقیت رسید پیشتاز است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: باید در عرصه‌های دریایی به خودکفایی و در آینده به مرجعیت برسیم و این مهم دور از دسترس نیست و با تلاش صورت گرفته به توفیقات لازم خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده و ساخت این شناور پیشرفته و ارزشمند نیز نشان دهنده این پیشتازی است.

این استاد حوزه بیان کرد: نظام اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز نیز شاهد موفقیت بیشتر نظام در تمام عرصه‌ها هستیم و به فضل الهی این مهم تداوم خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: باید همه در مسیر ولایت فقیه قرار بگیریم و با وحدت و همدلی برای توفیقات بیشتر نظام اسلامی اهتمام ورزیم.

بر اساس این گزارش، صبح امروز در آیینی با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیین به آب اندازی شناور جدید بالگردبر نیروی دریایی سپاه در بوشهر انجام شد.

گفتنی است: این شناور که در موسسه شهید محلاتی به دست فرزندان استان بوشهر در 14 ماه ساخته شده است ظرفیت حمل ۱۱۰ نیروی نظامی در قالب شناسایی و مهمات را داراست و روی عرشه شناور، باند پرواز و محل نشستن هلی کوپتر نظامی و  قابلیت حمل مهمات و شلیک در مواقع ضروری از ویژگیهای این شناور نظامی است.

شناور شهید ناظری که برای نخستین بار در خاورمیانه ساخته شده است می تواند در برابر موج هشت متر اقیانوس ها را تا 10 هزار کیلومتر طی کند همچنین برد دریانوردی این شناور بیش از 10 هزار کیلومتر است و 112 هزار نفر ساعت برای ساخت این شناور صرف شده است.

این شناور دارای 55 متر طول، 14.1 متر عرض و ارتفاع 13 متر است و جانمایی و نصب بالگرد نیز با موفقیت انجام شده است؛ برد دریانوردی این شناور 10 هزار کیلومتر است که از سوی محققان و متخصصان داخلی ساخت و راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha