جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله باقری

حوزه/ امام جمعه هرسین گفت: انگیزه امام حسین(ع) و یارانش در جهت اصلاح دین جامعه و همچنین برقراری عدالت اجتماعی بود.

به گزار خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه ، حجت الاسلام روح الله باقری، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین، عنوان داشت: همان طور که قرآن کریم سیدالکلام است، امام حسین (ع) نیز سید الشهدا می باشد.

امام جمعه شهرستان هرسین ادامه داد: امام حسین (ع) در صحرای کربلا با اینکه می دانست توسط دشمنانش به شهادت می رسد، اما دست از موعظه، نصیحت و هدایت آن ها به دین اسلام بر نمی داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن کریم انسان ها را به رشد و کمال می رساند، افزود: امام حسین (ع) با اقتدا به قرآن کریم مردم را به عبادت خداوند و همچنین رشد و کمال دعوت می کرد و در نهایت در مسیر احیای اسلام و فرایض الهی به شهادت رسید.

این استاد حوزه با بیان خصوصیات برجسته حضرت سیدالشهدا (ع) خاطر نشان کرد: صداقت، شجاعت، شهامت و ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند متعال موجب شده بود که حتی یک نقطه سیاه در زندگی بابرکت این حضرت یافت نشود.

حجت الاسلام باقری ابراز داشت: در کربلا نشاط در بین یاران سیدالشهدا (ع) موج می زد و همگی آمادگی آرزوی شهادت و قرب الی الله را داشتند، انگیزه و نشاط امام و یارانش در جهت اصلاح جامعه و همچنین برقراری عدالت اجتماعی بود.

امام جمعه شهرستان هرسین در پایان گفت: قرآن تنها به ایمان و تقوای درونی اکتفا نمی کند، بلکه اصلاح امور و جامعه را لازمه ایمان و تقوا می شمارد، لذا سیدالشهدا (ع) با شهادتش سبب بقای اسلام و اصلاح امور شد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha