شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مطهری

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه یکی از اهداف مهم دشمن ترویج سکولاریسم در محافل حسینی است که باید مراقب این توطئه شوم باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک رسالت وعاظ و خطبا و نیز مداحان و روضه خوانان در این باره بسیار سنگین است تا با تقویت بصیرت حسینی و ارتقای توامان شور و شعور هیئتی در جهت خنثی سازی این توطئه دشمن حرکت کنند.

وی همچنین افزود: سخنرانان ، مبلغان و مداحان انقلابی و ارزشی باید در مسیر تبیین درست اهداف قیام عاشورا به خصوص مساله بسیار کلیدی امر به معروف و نهی از منکر بکوشند و این را به مردم تفهیم کنند که اساساً کربلا یک نهضت و حرکت عظیم سیاسی علیه کفر و نفاق و تزویر بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به بیان معروف حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این که ما ملت گریه سیاسی هستیم، ابراز داشت: آنچه مهم و مورد انتظار است این که ما نباید صرفاً به پوسته‌ای از معارف و آموزه‌های دینی اکتفا  کنیم چه آن که لازم است توجه داشته باشیم که عزاداری مفید و سازنده آن است که همراه با توجه به اهداف قیام امام حسین(ع) به خصوص در رابطه با احیا و بزرگداشت فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی با اشاره به این که دهه اول محرم از این حیث بهترین فرصت برای بیان این مسایل به خصوص در رابطه با نسل جوان است ، گفت: تبیین درست اهداف قیام سرخ حسینی از یک سو و برشمردن وظایف محبان وعاشقان واقعی حضرت اباعبدالله (ع) امروز یکی از مهم ترین وظایف ماست که اگر در این راستا به درستی عمل کنیم توطئه هیئت سکولار از سوی دشمن خنثی می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha