جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام احمد مالامیری

حوزه/ پدر شهید حجت الاسلام مالامیری در یادواره شهدای مدافع حرم گفت: طلاب باید با کسب معارف و علوم دینی و جدیت در مسیر تبیین اندیشه های دین از ارزش های اسلام پاسداری کرده و عاقبت سربازی حضرت بقیه الله العظم (عج) را شهادت بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه ، حجت الاسلام احمد مالامیری، امروز در مراسم یادواره شهید مدافع حرم که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد عنوان داشت: طلاب و روحانیون انقلابی از هیچ فرصتی برای دستیابی به خشنودی و رضایت خداوند غافل نمی شوند.

استاد حوزه افزود: طلبه ای انقلابی است که خوب درس بخواند و خود را به سلاح ایمان و تقوا تجهیز کند و در پایان در اوج بصیرت و ایمان جان خویش را نثار سرافرازی و سربلندی اسلام کند.

پدر شهید مالامیری در ادامه افزود: یکی از دلایل تمایل شهید به سمت ایثار و شهادت در راه خداوند علاقه ایشان به ائمه اطهار علیهم السلام بود، شهید با حفظ احادیث و روایات انبیا معصومین علیهم السلام علاوه بر ترویج مکتب ائمه معصومین، دستورالعمل های انبیا را در زندگی خود پیاده می کرد.

حجت الاسلام مالامیری با اشاره به جدیت فرزند شهیدش در امر تحصیل و مطالعه بیان داشت: تلاش و جدیت شهید مهدی مالامیری در امر تحصیل و مطالعه کتب به گونه ای بود که بیشتر وقت خود را در کتابخانه می گذراند و این امر سبب شد که در سن کم موفق به تدریس در حوزه علمیه شود.

وی ادامه داد: انتخاب حوزه علمیه و قدم نهادن در این مکان مقدس انسان را به سمت اهداف عالی هدایت می کند و روح و قلب انسان را به گونه ای متعالی پرورش می دهد.

پدر شهید مالامیری با اشاره به اینکه پایان کار یک طلبه شهادت است تصریح کرد: تحصیل در حوزه های علمیه سبب تقویت و پرورش فضائل اخلاقی می شود لذا طلاب با کسب معارف و علوم دینی و جدیت در مسیر تبیین اندیشه های دین همچون شهدا از ارزش های اسلام پاسداری کنند و عاقبت سربازی حضرت بقیه الله العظم (عج) را شهادت بدانند.

این استاد حوزه با بیان خصوصیات و فضائل اخلاقی شهید محمد مهدی مالامیری ابراز داشت: شهید عاشق اهل بیت علیهم السلام، اهل مطالعه و عمل بود و همواره خنده بر لبانش جاری بود.

وی گفت: شهید مهدی مالامیری عاشق جهاد بود و بارها تلاش کرد که به لبنان برود و در برابر رژیم غاصب صهیونیستی از مظلومان و مسلمان جهان حمایت کند اما موفق نشد.

حجت الاسلام مالامیری در پایان گفت: بالاخره تلاش های شهید مهدی به سرانجام رسید و پس از گذراندن دوره های آموزشی و نظامی در یگان های آموزشی سپاه قدس به سوریه اعزام شد و در دفاع از حرمین شریفین به درجه شهادت نائل گردید.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha