شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: اگر طلبه متوجه جریان های سیاسی موجود در جامعه نباشد، در انجام وظیفه اش دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین فرزانه، در جمع طلاب  مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مشهد با عنوان «جرعه اي اخلاق»، درک و آگاهی سیاسی را به معنای تشخیص جهت حرکت عمومی جامعه دانست و عنوان کرد: جریان های سیاسی همچون تورهایی نامرئی در جامعه پهن هستند و اگر انسان آن ها را نبیند و نشناسد، او را به هر طرفی که بخواهند هدایت می کنند.

وی، شناخت جریانات و چهره های سیاسی، شناخت دشمن و فعالیت های آن و تشخیص وظیفه شخصی در هر عصر و زمانی را از آثار قطعی بینش سیاسی برشمرد و تأکید کرد: فهمیدن سیاست به معنای سیاست بازی و درگیر شدن در بی اخلاقی های سیاسی نیست.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: دلیل اعتماد امام خمینی(ره) به مردم در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و سخنان و تصمیمات صریح و قاطعانه ايشان در آن دوران، درک بالای سیاسی بنيانگذار جمهوري اسلامي بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت رشد اخلاقی و معنوی طلاب در کنار ارتقاء سطح تحصیلی پرداخت و اظهار کرد: طلبه هایی که رشد اخلاقی و معنوی مطلوبی داشتند، به اين توانايي رسيده بودند كه در برابر رژیم پهلوی و شکنجه های آن دوام آورده و در شکل گیری انقلاب نقش داشته باشند.

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر این که فضائل اخلاقی باید در وجود طلاب ریشه کند و ملکه وجودی آنان شود، گفت: یک طبیب متخصص بی اخلاق می تواند یک عمل جراحی را با موفقیت انجام دهد، ولي امکان انجام رسالت طلبگی بدون فضائل اخلاقی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به نیاز انسان به ارتباط با خدا، در مورد اهمیت اختصاص دادن زمانی از شبانه روز برای این امر، ابراز کرد: یکی از بهترین زمان ها برای خلوت با خدا سحر است که نقشی اساسی در ترک گناه، بهبود اخلاق و رفتار و سعادت انسان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در پایان هشدار داد: اگر انسان معنویت و اخلاق را به موازات ارتقاء جایگاه اجتماعی خود تقویت نکند، خود و جامعه را دچار اشکال خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha