شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجلاس نماز

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران، ترویج فرهنگ نماز را بهترین راه زدودن رذایل اخلاقی در جامعه دانست و گفت: نماز سبب نظم در جامعه می شود و شهروندان را به قانون پذیری، تعهد کاری و اخلاقی پایبند می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران امروز در اجلاسیه استانی نماز در ساری، ترویج فرهنگ نماز را بهترین راه زدودن رذایل اخلاقی در جامعه دانست و گفت: نماز سبب نظم در جامعه می شود و شهروندان را به قانون پذیری، تعهد کاری و اخلاقی پایبند می کند. 

وی، اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که بی احترامی و سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید در برپایی این فریضه مهم الهی گوشا باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که انسان به نماز محتاج است، خاطرنشان کرد: نماز ذکر بزرگ خدا است و فریضه مهم الهی یک عبادت ساده نیست بلکه نماز اعلام موضع اسلام است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت وتعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت: ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

وی با بیان این که نماز نمودار کامل توحید و یگانه پرستی است که با تسبیح و تنزیه ذات حق تعالی آغاز و به آن ختم می شود، گفت: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است. 

وی با تأکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.  

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران با تاکید بر این‌که اقامه نماز دروازه ورود به کارهای خیر و پرهیز از فحشا و منکر است، تصریح کرد: نماز به‌عنوان بهترین واسطه و پیوند بین خداوند و انسان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نماز در روایات به‌عنوان پرچم و نشانه عزت اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: نماز نشان‌دهنده ارتباط انسان با خداوند است و بر اساس آمار جامعه‌ای که ارتباط معنوی با خدا دارند آمار گناه، معاصی، فساد و هرزگی در آن کمتر است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این‌که اقامه نماز مهم‌ترین وظیفه حکومت است، بیان کرد: بین اقامه نماز و قرائت نماز تفاوت زیادی وجود دارد و آنچه که در روایات بر آن تأکید شده است و اجر و پاداش زیادی برای آن قائل شدند همان اقامه‌کنندگان نماز هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha