شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: اربعین صحنه تجلی عشق و ارادت عاشقان و دلدادگان مکتب اهل بیت (ع) به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است که همه مردم را از اقصی نقاط جهان به کربلا جذب می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در مراسم عزاداری روز اربعین حسینی، ضمن تسلیت فرا رسیدن روز اربعین حسینی اظهار داشت: مراسم راهپیمایی اربعین قوت قلب مسلمانان است که در آن عاشقان امام حسین (ع) با راهپیمایی خود این اقتدار و صلابت را به رخ جهانیان خواهند کشید.

وی همچنین با اشاره به اینکه منشأ اربعین در مبانی دینی فراوان است، افزود: در روایت آمده حضرت آدم 40 شبانه‌روز روی تپه‌ها در حال سجده بودند و در نماز شب نیز به ما توصیه شده که حتما 40 مؤمن را دعا کنید، از این رو انسان های مومن به عظمت و قداست اربعین در مبانی دینی پی می برند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ورود اهل بیت امام حسین (ع) در این روز به کربلا را برشمرد و گفت: در این روز اهل بیت(ع) نیز برای عزاداری به کربلا وارد شدند به همین دلیل اکنون برگزاری مراسم در این روز از سوی مسلمانان جهان به راهپیمایی عظیم تبدیل گشته و زائران اربعینی صحنه‌ای از وحدت امت اسلام را در این ایام به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را از علامت‌های مؤمن برشمرده است و این فرموده امام باعث شد، شیعیان زیارت اربعین را جدی بگیرند، اظهار داشت: خداوند کسی که برای زیارت امام حسین(ع) پیاده‌روی می‌کند، برای هر قدمش هزار درجه و مغفرت برای شخص می‌نویسد، این امر سبب شده شیعیان در ایام اربعین پیاده از هر سمتی به سوی حرم مطهر آن حضرت در کربلا حرکت کنند.

 امام جمعه بجنورد با اشاره به پیام های زیارت اربعین گفت: با خواندن زیارت اربعین افراد از جنبه احساس خارج می‌شوند و به جنبه عقلانی حادثه کربلا پی می‌برند که چرا امام حسین(ع) حاضر شدند این همه برای خود و اهل بیت(ع) هزینه کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تاکید کرد: نور امام حسین (ع) هرگز خاموش نخواهد شد و پرچم نهضت ایشان همیشه در اهتزاز و برافراشته خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از عاشورا و امام حسین (ع) است، گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) نورالهی است و این حرکت پرشور و میلیونی مردم جزیی از انوار الهی بوده که در دلهای محبان اهل بیت (ع) روشن شده و در تاریخ اسلام ثبت خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha